Milton

Milton

onsdag 27 maj 2015

Introduktion av nya matupplevelser...


Nu ska vi börja införa lite mer mat åt lilleman. Jag har testat lite smått med rotgrönsaker och kyckling bl a och det har han gillat. Han äter gröt morgon och kväll med lite frukt smoothie och efteråt lite banan. 
Välling funkar inte riktigt än, men det kan ta lite tid oxå har jag hört.
Vatten funkar bäst som varmt av någon anledning. Men han dricker mer och mer för varje dag. 



Det får bli sådana här små portioner på dagarna. Denna maträtt gick hem galant:)



Igår sydde jag två nya hakklappar till Milton. Ska se om jag kan hitta små stuvbitar i vax så jag kan sy några fler. 



En med brunt o en med blått :)



Lite stor men bara bra så det täcker för allt kladd;)



Sydde även ihop detta täcke/pläd. Han är så otroligt varm och att ha pyjamas och täcke på honom på nätterna så blir han som ett element. Så i natt testade jag detta och han hade lagom temp. hela natten. 



Igår var ingen rolig dag för Milton. Hosta, snuva och allmänt hängig. Kvällen gick trögt innan han kom till ro för att sova. Det som störde var hostan. För så fort han somnade så knappt 10 minuter senare så vaknade han av hostan. Till slut vid 21.30 somnade han och vaknade vid 00.00 för mat. Så jag bytte blöja och gav honom mat sedan bäddade jag åt honom i min säng. Där somnade han till slut när jag för femtioelfte gången rensat näsan på honom. 
Vaknade sex i morse! Då var han piggare men då var det tyvärr jag som åkt på förkylningen. Gav honom lite mat sedan somnade vi om och vaknade vid åtta. 



Idag har han varit mycket piggare. Syns på ögonen också. Var på netto och hittade denna "känna" boken. Just nu är det bara intressant att bita i boken mer än att känna ;)


Nu på eftermiddagen medans jag gjorde en till kladdkaka till Christians avslutning på scouterna så satt Milton i vagnen och tittade på barnsånger. Filmade lite medans jag gav honom lite mellis=Banan :)

Ha en fin dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar