Milton

Milton

onsdag 27 maj 2015

Han sitter upp och det firar vi med en bot....


Igår hände det! Milton satt, i säkert 1 1/2 minut! Han såg så himla nöjd ut:) 

 
Sedan föll han och lade sig på magen igen. Ska bli kul när vi ska till BVC idag och se vad lilleman har gått upp. 
Han känns så stor helt plötsligt. Den lilla bebisen vi hade för tre månader sedan som bara låg i sittern och kikade, han har liksom blivit en nyfiken och mer rörlig liten kille. Tänk vad de utvecklas på bara 6 månader. Galet!


Igår spenderade jag mycket tid i köket. Gjorde egna piroger. Blev faktiskt goda. 
Det jag gjorde annorlunda med degen var att jag blandade vatten, jäst och halva mängden mjöl. Läta jäsa till det dubbla. Sedan blandade jag i smält smör, ägg och resterande mjöl och bakade sedan ut till dessa små piroger. Fyllningen består av köttfärs, men det går ju att variera i det oändliga. 
 
 
Vi tillhör tydligen det par som har maximal "otur" när det gäller tråkiga utgifter. Eller ja, otur vet jag väl inte om man kan kalla det, lite självförvållat kanske... Jag samlar p-botar medans Christian tar fartkamerorna. Igår när han var på väg hem från scouterna så körde han som vanligt igenom Lundbytunneln. Rätt som det var så blixtrade det till! Faaaaan!!!!!! Jag själv visste inte ens att det satt en fartkamera i den tunneln. Jag har med all säkerhethet inte hållit hastigheten där inne alla gånger. Nu var det då Christian som fastande på bild. Skit! Så inför semestern och allt, så kommer det komma en FET bot i brevlådan. Ja ja, som man bäddar får man ligga helt enkelt.
Surt sa räven helt enkelt....


Apropå körning. Idag sticker jag och Milton upp till Hallsberg en sväng. Vi stannar till i morgon fredag. Jag ska nämligen hämta spjälsängen och eftersom vi ingen dragkrok har så får vi ta den på taket.. Låter galet, men det kommer gå kanon. Milton börjar känna sig väldigt trängd i vaggan så jag känner att jag måste få hem den för hans skull. Så då blir det lite farmor o farfarmys och i morgon fredag passar vi på att hälsa på mammaHelena i Örebro. Detta blir ju såå trevligt!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan packa det som ska med innan bvc besöket och färdavgång :)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar