Milton

Milton

söndag 31 maj 2015

Min första morsdag och Miltons enorma framsteg....


Det är tack vare denna lilla skatt som jag idag fått fira min första morsdag. Det känns väldigt stort att JAG numera faktiskt också får fira denna dag. Märklig känsla egentligen. Den första presenten Milton gav mig i morse var sovmorgon. Han vaknade först vid 06, och då tog Christian honom upp till oss. Där myste vi och Milton fick lite mat. Jag var hiskligt trött, och när Milton såg att hans mammas ögon blev tyngre och tyngre så slöt han också ögonen, och sedan sov vi ända till 8.30. Såå skönt! Christian kom in och tog en bild, precis då vaknade Lilleman. Han sa att Milton hade hållit min hand under tiden vi sovit, min lilla gosegubbe <3


Ja, inte är man fager när man sover hårt, men är någon det?
 

Vi åt frukost och Lilleman gröt. Sedan grejjade vi på lite i hemmet innan vi promenerade in till Majorna för Megaloppisen.
Det har hänt så otroligt mycket denna veckan med Miltons utveckling. Sedan han blev sex månader i tisdags så har det hänt massor. Han kan numera:
-Sätta in nappen själv i munnen
-Rulla runt och förflytta sig runt i en cirkel
-Hans armar har blivit väääldigt mycket längre;)
-Han har fått två tänder i nederkäken
-Han kan sitta, om än liite ostadigt, men blir stadigare för varje dag
-han har börjat sova i spjälsäng och älskar det! Vi bara lägger honom och säger god natt. Sedan ligger han och finurlar och somnar själv efter en stund. har nu gjort det i ett gäng kvällar.
-Han älskar Titt ut!
-Han kommer innan juni är slut få byta till sittdelen, då han nu tar i kanten på liggdelen.
 
Önskar jag kunde stanna tiden lite och få njuta av den mera. Samtidigt är det underbart att våran lilla gosse mer och mer blir en egen liten person.
 
 
Vi besökte som sagt loppisen idag, men det var mest skit tycker jag. Vi fick med oss två barnböcker hem för en 20:a. Det bästa av den loppisen var kaffestunden med Pillan som vi mötte upp. Solen värmde och just då var vädret på sin bästa sidan även fast vinden var något kylig.

 
Fick en annan present senare under dagen. Ett par fina silverörhängen med små cubic circon i.


Vi har ju fått fingrarna ur denna helg och ÄNTLIGEN röjt ur våran klädkammare. Det har ju varit minst sagt kaos där inne. Men nu tog vi tag i saken och slängde hälften på tippen igår och det andra fick åka upp till förrådet. Nu har vi börjat med planerna inför Miltons kommande rum, känns superkul! Det kommer inte ske förän i början av hösten men vi har ändå påbörjat projektet med detta steget.
Tills dess vi kommer riva väggen mellan klädkammare och numera arbetsrum så kommer jag ha klädkammaren som mitt provisoriska syrum. Det kommer ja vara mitt syrum sedan också, fast med ännu mera yta. Inne i arbetsrummet nu, så jag skala av lite saker och göra det "Miltonmysigt" så vi kan ställa in hans spjälsäng och att han kan ha alla sina grejor där. Vi tror inte det kommer att vara några problem för honom att sova där inne. Jag ska jag göra det så mysigt för honom att han aldrig vill lämna sitt rum ;)

Ser verkligen fram emot denna ombyggnad och vi kommer i samma veva sätta igen en öppning till köket så Christian kan ha sin dator på ett passande ställe.
Ja, kul höst har vi att se fram emot i alla fall :)

Nu ska jag se Maria Wern. Ha en supergo morsdag alla ni mammor där ute!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar