Milton

Milton

söndag 31 maj 2015

Hallsbergstripp och en träff med Ella....

 
TITT UT! Nu har Milton äntligen fått sin spjälsäng. Om han gillar den? Han Älskar den! Det märks väldigt tydligt för han kan röra sig, och vända på sig och ligger på rygg med armar och ben utsträckta. Jag ska köpa tyg och skumgummi för att sy ett nytt spjälskydd till honom. Färgen kommer att gå i senapsgult, för det gillar vi och det går att matcha till nästan vilken färg som helst.
 
 
Här ligger han och tar sin morgon-nap. Vi lägger ned honom, han ligger och kikar, finurlar med mobilen eller "Långeman" som hans gosedjur kallas, och sedan somnar han helt själv. Så stolt över våran fina lilla gosse.


Att äntligen kunna sitta upp är väldigt kul och jag tror han är lite mallig över att kunna göra det. Nu kan vi nog sälja Bumbon, som vi köpte för en månad sedan, den är ju inte alls lika populär längre ;)
 
 
Resan upp till Hallsberg var rätt lång, kändes det som. Milton sov nästan hela resan. Men jag blir ju såå trött emellanåt. jag har inga problem att köra på sen eftermiddag/kväll utan det är mer påtagligt mitt på dagen för mig. Tror det beror på dagsljuset. Det tröttar ut mina ögon. Efter att vi stannat för lunch så svängde jag av vägen för att faktiskt vila mina ögon och det var väldigt skönt. Det gjorde att jag utan problem kunde köra resterande av vägen upp till svärföräldrarna.


Milton sitter i egen stol på Haralds restaurang längs E20:an.


Väl på plats blir det pusskalas med farmor. Milton skrattar och tycker det är mysigt att vara framme.

 
Farmor och farfar ropade hem denna matstolen på en auktion förra året. Nu ska farmor pimpa upp den med nytt bord och en glad färg. Så när vi kommer upp så har Lilleman en egen stol som också kan bli en lekplats.
 

vad är det som är såå spännande på tv:n? Jo, det är Äntligen hemma. Sådan son sådana föräldrar. Vilket betyder, han kommer också bli kreativ och gilla pyssla;)


Äntligen ny säng! Å vad spännande med så mycket plats!


TITT UT....Igen ;)


På fredagen innan vi skulle åka tillbaka hem så tog jag en sväng till Örebro för att hälsa på min nya kompis "mammaHelena". Var jätte kul och träffa henne och Ella igen. De bor i ett riktigt mysigt område i västra Örebro.
Ella fick en Fe-docka av mig, så när man trycker på handen som ger den ifrån sig en blingedebling ljud och både vingarna och spöet blinkar till. Hittade den på TGR och tyckte den var lite rolig. Måste nog köpa en till Milton också ;)
 

Massor av färg och roliga saker hemma hos Ella.
 

Man blir väldigt trött av att leka så då går det bra att låna kompisens säng. Ett tu tre så ssnnnaaarkkkk ;)
 

Ella <3 Milton



"Jag vill gärna ha en boll mamma" :)

 
 
Sötnötarna :)

 
har man inte dragkrok, ja då får man ta det på taket. Inga problem. Jag höll 80-95 km/h och hemresan var mycket lättare och jag var jätte pigg hela resan.

 
Milton sov i kanske 45 min på hemresan, resten av resan satt han och grejjade med sina leksaker. Ett stop fick det bli då han protesterade. Jag menar, hur kul är det att sitta på en hård bajskotte?
När blöjan var bytt var Milton glad och nöjd igen :)

 
Snaaarkkkk.....


Skulle ha tagit en förebild på klädkammaren. Men här är den tömd, bara den usla klädställningen som vi köpte på blocket i somras kvar. Den for sedan på tippen.
 
 
Tomt och redo för att bli syatelje :)

Våran älskling, våran skatt. Mamma och pappa älskar dig något oerhört mycket!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar