Milton

Milton

onsdag 15 oktober 2014

Barnmorskan 15/10

Idag var det dags igen. Alla värden såg så bra ut. Följer kurvan jätte fint. Magmåttet låg nu på 34 cm. Lilla bebisens hjärta låg på 140+. Jag frågade henne om det låg över el under för det mesta. Hon sa att det kunde vara 150,160 ibland o 144, någongång nere på 135. Så då drar hon ett snitt på 140. 

Hon kände även efter om huvudet låg nedåt. Kollade med UL för att vara säker och där var vår lilla bebbe. Med huvudet nedåt o ansiktet mot sidan❤️

Jag berättade om mina händer och att jag blivit sjukskriven. Hon tyckte att jag omedelbart skulle ringa vårdcentralen och få skenor. Så det ska jag göra i em. 

Jag frågade även om det gick att uppskatta någon slags vikt på bebben. Hon sa att eftersom jag följer kurvan och när hon kände på bebisen så tror hon att det är en normalstor bebis, en på 3,5 ca kg vid födseln på 40 fullgångna veckor. 

Så vi får väl se😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar