Milton

Milton

tisdag 14 oktober 2014

Att diska är just nu...


Allt bara jobbigare o jobbigare. Att plocka undan tvätt, diska och plocka lite brukar ta för mig i snabb takt 30 min. Nu har jag hållit på i 1 1/2 timme! Diskningen börjar bli ett rent h.... vete... Eftersom vi har en äldre standard på köket så är ju bänken något lägre vilket gör att jag spänner ryggen och får då väldigt ont. Fick sätta mig ner för att vila för att orka med hela disken (kan säga att det inte var Såå mkt disk heller). 
Min högsta dröm just nu är en diskmaskin. Tänk vilken lyx!

Jag känner att kroppen just nu går på sparlåga. Allt jag ska ta mig an känns som ett väldigt stort projekt och jag orkar inte ens tänka på allt jag ska hinna med. 

Men jag tar en dag i taget nu. Att ha händer o armar som domnar emellanåt gör ju saken inte bättre. 

Så i em när mannen kommer hem så får han ta dammsugningen och vi får hjälpas åt att kasta lite sånt där vardagsskräp samt panta. 

Nu ska jag sätta ihop de sista papprena för bokföringen som sedan ska läggas på posten.

Ha en fin dag/ marika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar