Milton

Milton

söndag 12 oktober 2014

V 36 och sjukskriven..


Nu börjar det närma sig. V 36, alltså fem hela veckor kvar. Snart, snart, ska jag genomgå denna smärtsamma upplevelse. Men klarar andra det så vore det väl konstigt om jag inte kan klara av det. 
Denna vecka har verkligen varit påtaglig. Otroligt andfådd och har svårt att andas. Vansinnigt trött, får snabbt blodsockerfall. Häromdagen efter att jag ätit lunch så var det bara att springa på toan och spy upp allt, usch vad illa jag mådde. En annan sak denna veckan är att jag blev sjukskriven. 
Jag har så himla ont i händerna. De domnar, sticker, svullnar och går emellanåt inte att knyta tillräckligt.
Blir lite klumpigt för mig att sy med dessa potatisfingrar. Så jag gick till vårdcentralen och fick ett sjukintyg på karpaltunnelsyndrom. Känns väldigt skönt så nu kan jag bara fokusera på mig och den kommande tiden.


Om ni tittar ordentligt så är det en svag, svag rand nedanför naveln. Nu är magen verkligen hård och bebisens sparkar har blivit mycket hårdare och nu rör den sig ofta och mer kraftfullt. 

Blir både lite stressad och nervös när man läser att nu eller i allafall nästa vecka så KAN den komma närsomhelst. Har inte hunnit förbereda någonting! Men ska lägga i några växlar nu i veckan ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar