Milton

Milton

söndag 5 oktober 2014

V 35 och Sundsvalls vistelse!


NU, börjar det bli smått jobbigt. Denna veckan har andningen blivit bra mycket tyngre. Jag flåsar, suckar, stonkar och har mig hela tiden. Jag har börjat sova oroligt. Jag vänder mig om hela tiden och vaknar varje gång. Sover längre på morgnarna och gärna en till två gånger på dagen. Det dras mycket energi nu och jag känner hur hela kroppen håller på att ladda ur för att ladda om. 

Sammandragningarna har börjat kännas lite mer. Får som små mensvärkar lite titt som tätt. 

En annan symtom som kom i tisdagsmorse innan jag for upp till Sundsvall, var en brännande känsla mitt uppe på magen. Det känns ungefär som att jag skulle ha bränt mig på ett strykjärn eller som solbränna. Just på en viss fläck. Det ömmar och är bortdomnat. Gör rätt ont ibland och känns som huden stretar. 

Har haft det nu sedan i tisdags och ringde igår 1177 för att fråga om de kunde veta var det var. Fick prata med en barnmorska och hon tyckte att min förklaring lät som att det skulle kunna vara nerver som ligger i kläm. Nu när jag är så långt gången så trycks ju allt uppåt och i v 36 står livmodern som högt och då trycker allt på lite extra. Men att när sedan magen börjar sjunka så aka det förmodligen oxå lätta på detta brännande känsla. Vilket jag hoppas. 
Har någon av er som läser detta känt detta oxå?


Vem är det som ligger där inne?


Är som sagt i Sundsvall i skrivande stund. Har gått i sandaler tills nu och var ju tvungen att köpa mig ett par höstskor. Så mamma och jag drog ut i onsdags på skojakt. Inte det lättaste då jag inte får på mig en enda sko! Mina fötter är så breda och svullna så de kommer inte ens i ett par tygskor. Så det fick bli en sandal med sluten tå och band över foten. Det får duga fram till november... December... Tur att vi bor i Göteborg så jag inte behöver oroa mig för att frysa sönder fötterna ;)


När jag kommer hem nu i veckan så ska det börja pysslas inför bebisens nedkomst. Det ena jag tänkte sy var en skötväska som skulle matcha barnvagnen. Eftersom min kära farmor är en veteransömmerska så slog vi våra kloka huvuden ihop och nu syr hon denna åt mig😍
Ska bli såå spännande och se resultatet!


Var ut till min syster med familj i eftermiddag. Tog min systerdotter på biomatine'först och sedan när vi kom tillbaka så fick jag gå igenom deras barnkläder som Ingrid och Henry haft som nyfödd. Herre jisses vad kläder det blev! Så otroligt tacksam är både jag och christian och nu har vi iallafall en bra start inför vad som komma skall. TACK!!


Eftersom bullarna som jag bakade för några veckor sedan blev totalt misslyckade så bakade jag och mamma bullar nu på kvällskvisten. 

Mmmmm, gott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar