Milton

Milton

tisdag 26 maj 2015

6 månader, bissingar, dunderförkylning och vad som hänt det senaste...



Tänk, idag blir denna solstråle 6 månader. Nu är han inte längre en spädis utan en riktig bebis som så smått börjat äta riktig mat, äter gröt morgon och kväll, sträcker sig efter allt som är inom räckhåll och som fått sina första BISSINGAR! Två små små risgryn kikar fram i underkäken. Liten börjar bli stor. 



Dessa små tänder har gjort att lilleman iförrgår kväll blev snorig och täppt i näsan. I natt har det hostats jätte mycket och vår lilla goding har varit så ynklig. Tycker så synd om honom. 
Så denna veckan kurerar vi oss inomhus. 



Blev lite Babblarna igår medans jag fixade med lite annat.



Love



Konrad är ju lustig. Igår morse när jag satte mig i soffan, då skulle han upp i mitt knä och lägga sig där tillsammans med Milton. Milton tyckte det var riktigt spännande och greppade tag i pälsen. Konrad, ja han låg bara och tittade :)



"Kom katten"!



WWWAAAAAVVVVV!!!



Alltså... Mums Måns, som vann Eurovision! Helt galet sexig måste jag ju erkänna :). Jag och Christian brukar skämta om vilket "frikort" man har. Han har Carina Berg som han tycker är grymt snygg. Jag har haft Danny, men nu får han minsann gå åt sidan för Måns är ju bara för läcker :p
Känns som att han just nu är på alla kvinnors näthinnor, haha!! 
Det var riktigt spännande i lördags på finalen. Vi for hem från tessan och Martin när röstningen började men hörde på bilradion att Sverige låg 3:a. 
Så väl hemma så såg vi klart och det var ju tur för vi Vann ju! Galet kul och stort grattis till Måns för en grym insats! 



Tessan och Martin hade gått All in denna kväll. Det är lite kul för detta har blivit vår lilla tradition. De bjöd på tapas och god efterrätt. Mums mums:)



Mira tokgillar Milton och han tycker det är väldigt kul med uppmärksamheten :)



I lördags var det dags för Göteborgsvarvet i stan. Jag gjorde picknickkorg också gick vi in till Slottis för att sätta oss i solen och kika på alla hurtiga människor. 



Hur ska rätt ägare hitta rätt väska kan man fråga sig. Tur de är uppdelade i grupper :)



Denna vår har ju inte slösat med sol och värme. Men denna dag var riktigt härlig!



Milton funderade nog på vart alla människorna kom ifrån :)



Härliga vår!



På fredagkväll hängde vi med Pillan medans Christian var på firmafest hos chefen...
Vi åt suschi och tittade på Lets dance. Klockan blev över 22 så jag bestämde mig för att sova över. Milton somnade i sin vagn och sov som en stock hela natten med ett matbreak 01.30. 



Christian, som inte hade med sina hemnycklar, joinade oss på morgontimmarna mot lördagen. 04.30 kom han med taxin för att få låna soffan. 
Ja vad säger man ;)



På fredagen tog jag en promemad tvärs över stan. Från Högsbo till Örgryte gick jag. 7 km på 1 Tim och 10 min. 
Vi gick till Malin ( Sanna, min kompis kusin). Hon har lille Noa på 9 månader och så var en liten Signe på 5 månader där. 



Såååå gulligt!



Hela gänget :)



Noa hade oxå en gåstol i form av en bil.



Maaaaat!!!! 



I torsdags hängde vi med Elliy och hennes lilla lilla Felix på 2 månader. Förstår nu de som tyckte Milton var så liten då hur liten de faktiskt är som relativt nyfödd :)



Han sov hela tiden vi var tillsammans. Typ 3-4 timmar. Det gör ju inte Milton längre, men han sover ändå väldigt mycket på dagarna. Han har 3-4 pass per dag fortfarande. Har slutat att äta nattmat utan nöjer sig med att äta sista måltiden när han brukar vakna till vid 22-22.30. 

En annan grej som han lärt sig och som han nästan gör utan problem, är att sätta in nappen själv i munnen :)



Hm, undra vad denna är till för...?



Milton fick denna gåstol av sin farmor och farfar i doppresent. Denna uppskattas mycket vill jag säga. Han vet dock inte ännu hur man kommer framåt, men tids nog så ;)



Här är en del av doppresenterna. Har ett litet problem nu att jag inte vet vart jag ska göra av alla små saker. Kom med iden till Christian igår att vi borde röja ur klädkammaren och tömma den. Ställa in mitt arbetsbord och symaskin så det blir plats inne i Miltons kommande rum. Så kan vi när vi får spjälsängen ställa in den där och ha alla hans saker där inne. Sedan kommer vi ju renovera och bygga ut klädkammaren senare i sommar. 



Här är sängen btw! Det är Janne, christians pappa som snickrat ihop den. Väldigt fin måste jag säga. Jag hade velat ha den i vitt, men Christian vill ha den i naturell. Så då kör vi på a naturell :)
Ev åker jag upp i veckan och hämtar ner den då Milton nu har växt ur vaggan. Men vi får se hur han frisknar på sig i dagarna. 



Förra tisdagen var vi och hälsade på Rikard på mitt gamla jobb. Jag kände mig "redo" nu för att åka dit och kände mig som en "utifrån". Det var kul att träffa Rikard och vi hade en heldel att prata om.



Förra måndagen for vi till Borås för att hälsa på min gamla kollega från Indiskatiden, Annica. Jätte kul att få träffa henne! Var några år sedan nu. 



Det är fascinerade med djur. Här är lilla Beckis och luktar på Milton. 



Mammas älskling! 

Det var allt från den gångna veckan. Inte bra att vänta med bloggandet så länge när man gärna vill dela med sig vad som händer på dagarna. Men nu är jag i fas igen;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar