Milton

Milton

lördag 30 april 2016

Valborgsmässoafton- första morgonen..


Första morgonen i stugan. Vaknade av att Milton klockan 06 som säger "Hej hej" "Pappa", och nyper pappa i tån. 
Hela familjen har sovit som stockar i total tystnad. Ingen trafik som stör från en motorväg, ingen galen granne som gormar eller slänger i någon dörr. Utan helt tyst och stilla. Milton blev upptagen av pappan och såg direkt att detta var ett nytt område som måste utforskas. Han gick runt i stugan och var precis som vanligt. Inget konstigt med detta. 
Inne i badrummet hittade han snabbt duschkabinen, den var en hit. Banka och dra dörren fram o tillbaka var tydligen väldigt roligt. Det slutade med NEJ, och nu låser vi toadörren utifrån så han inte tar sig in där;)

När klockan var 6.45 då var min man påklädd och ute i trädgården. Nej, vi är inte som många andra;) Han började kratta och rensa medans jag grejade med kartongerna inne. Efter frukosten så klädde jag på Milton, sedan var han ute med Christian i två timmar och grejade och donade.


Vilken fröjd att se sitt barn få gå fritt och upptäcka utsidan. Han krattade, tittade på när pappan klippte gräsmattan, ramlade nedför trappan (två steg) men det gick bra och han lär nog hålla koll på vart han sätter fötterna hädanefter ;)
Hjälpte Christian att samla ihop gamla löv och köra skottkärra. 


Christian njuter i fullo och jag inser redan vilken skillnad på liv vi kommer att få. Vi har gjort såå rätt!


Efter att trädgården blivit Valborgsfin så kom "faffa" och hämtade de två grabbarna. Milton hängde med till Katrineholm så mamman får fixa i ordning i stugan helt själv.
Det kallar jag Lyx!

Ikväll kommer Eva och Janne på grillning. Vi ska fira in våren här i Dampudden.
Så nu ska jag lägga in några extra växlar så jag hinner med tills de kommer ;)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar