Milton

Milton

söndag 24 april 2016

Flyttlass etapp2, sjömansjacka och avskedspresent...


I skrivande stund så ligger jag på våran luftmadrass i vardagsrummet. Jag har tänt några ljus, hällt upp ett glas rött och har tv:n på för att ha något slags sällskap. Ikväll kom jag hem efter jobbet och möttes av en totalt tom lägenhet. Inet barn, ingen man och absolut inga möbler. Allt är borta! Men, tyck inte synd om mig;) Även fast jag fällde några tårar för att min familj inte fanns här och det kändes lite vemodigt så blev jag samtidigt glad över att allt fick plats i packningen. Bra kämpat älskling och svärfar! Några få saker kvar i förrådet, men det kan vi ta i bilen eller när vi kommer ner i slutet av maj för överlämning av nycklar till de nya ägarna. 


Milton har varit delaktig i sin första flytt. Han har hjälpt till och skruva isär möbler, hållit koll så att farfar och pappa sköter sig och grejat med verktyg. 


Pappas verktyg är väldigt roliga att inspektera och leka med..


Hjälpt pappa och dammsugit. Ja minst sagt en spännande dag i lillemans liv. 

 
Medans männen höll på att lasta in i lastbilen så höll Milton och farmor koll från balkongen.


Det är låååångt ner från 6:e våningen när man bara är 17 månader. Liite skräckblandad förtjusning tror jag Milton tyckte det var:)


Så hör såg lasset ut när jag får till jobbet. En del var fortfarande kvar men allt gick in och det känns så gött:)


Min underbara vän Lucyna har gjort det igen! Hon kom förbi idag strax innan 11.00 och ville lämna en present till Milton. Men sig hade hon nybakade gifflar, direkt från ungen! Sedan ett paket med två marakkas till Milton. 
Men, det absolut finaste hon hade med sig i ett ihopsytt fodral gjort av ett kuddfodral var denna fantastiskt fina sjömansjacka! 
Motiveringen till den löd...
"Eftersom Milton är född i en kuststad Göteborg och jag kommer från en kuststad i Polen, så tyckte jag att denna skulle passa så fint till honom". 
Hon har alltså sytt den otroligt söta lilla jacka till honom. Jag blev så rörd. 


Den är jätte fint sydd och på ena ärmen sitter en fick med den polska flaggan som etikett.


Hon skulle nu hålla utkik efter ett mönster och se om hon kunde hitta en "Håkan Helltröm hatt". Jaaaa, sa jag!
Kan det bli mer Göteborgskt:D ?!


Otroligt fin gest och tanka av Lucyna och jag är så himla glad över att hon kom in i mitt liv. 





Tomt tomt tomt. 


På min sista dag idag så överlämnade jag "vodoodockan", som Claes ville kalla den;) de tyckte det var en jätte rolig present och sa att de alltid skulle ha den och aldrig glömma mig. De hade gått ihop och ville ge mig en avskedspresent. Hade absolut inte förväntat mig det efter bara 6 månader. Men superfina ljuskoppar och en ampel i rep samt en kryddväxt. Ett omtyckt gäng som alltid kommer att vara med mig. 

 
Min fina älskade son. Nu har du lämnat din födelseort och ska nu bygga upp ditt liv i Närke. Jag saknar dig redan så fruktansvärt mycket, men på tisdag ses vi igen och då ska vi pussas och kramas och börja vårat nya liv i Dampudden. 
"Livet vid sjön"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar