Milton

Milton

söndag 1 maj 2016

"Morgonstund har guld i mund"


Måndagmorgon och både jag och Christian vaknar halv sex helt utsövd. Milton sover gott med tunga andetag. Jag ligger kvar i sängen och lyssnar på fåglarnas morgonsång. Ser att solen visar upp sig och förstår att detta kommer att bli en härlig dag. 
Christian kliver upp och går på toaletten, när han kommer tillbaka säger han att han vill gå ner till sjön och meta. 
"Titta ut över sjön älskling", "jag måste bara ner och kasta lite, det är ju bara så lockande". 
Det förstår jag fullkomligt. Det är helt magiskt här uppe. Så fantastiskt vackert en tidig morgon med strålande väder som denna dag. 
Så han klädde på sig, tog med spöt och gick ner. 
Nu, mina vänner, har min man hittat hem igen:)


Detta är medecin för själen. Finns risk att jag blir religös medans vi bor här "haha"


Igår tog vi och fixande till uteplatsen. Sopade och tog ut möbler och tvättade bort vinterns dammråttor. 
Våra rottingmöbler fick en plats på sidan av huset. De fina ullplädarna är äkta 50-tal från min farmor. 
Så här kan man sitta och ta sig ett glas i väntan på att grillen ska bli varm:)


Platsen precis utanför dörren kommer att pimpas lite mer. Ska sy av markisväv ett "tak" över bordet som vi ska spänna fast. Sedan ska det bli blommor och lite solcellslampor. 
Våren är kommen och det ska synas här på Sottern 254! 


Milton har lärt sig säga "skål". Undra vem som kan ha lärt honom... "Faffa", så klart;)


Ett tomt vinglas och glad i hågen;) 
Nejdå, vi är bara trött och glada efter en lång vecka av flyttbestyr. 

Nu börjar det nya livet, livet vid sjön..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar