Milton

Milton

onsdag 6 april 2016

Nu känns det att vi har en 1 1/2 åring...


Nu gott folk, börjar det kännas att vi ha en 1 1/2 åring hemma;) Mycket vilja ha kommit bara på någon vecka och humör. Mycket "mamma-dra-i-fingret-kom-så-ska-jag-visa-dig-något".. Milton har en dum ovana att bitas vilket har kommit och gått i perioder. Men nu vill han gärna bita (mest bara mig, än så länge), och då blir det en tillsägelse, gång på gång på gång.. Lästa om det och det är mycket vanligt så dessa små kan göra det av 100 olika anledningar. Är alltså något som kan växa bort, får vi ju verkligen hoppas! Samtidigt så är han mycket just nu för att pussas och mysa i famnen i soffan, men vid frustration och när han förmodligen är uttråkad så blir det gnäll, dra i min tröja och sedan vill han bitas. Men det gäller att behålla lugnet och säga ifrån på skarpen! 
Så ni uppe i Hallsberg, tänk på detta nu när vi flyttar upp, detta är alltså INTE ok;)

Milton har helt plötsligt blivit en barn, absolut ingen bebis längre. Behöver aktiveras så mycket mer och teletubbies har blivit smått trist;) Nu börjar program som Krakel spektakel och Bolibompa bli mer intressant. 
Känns som att läget med att flytta till släkt och familj samt tillgång till gräsmatta och natur inte kunde komma lägligare:)

Dock sover Milton fortfarande som en stock. I morse vaknade vi 8.15! 

Ha en fin onsdag!

1 kommentar:

  1. Hej Marika! Så kul att läsa om allt ni gör på dagarna.
    Tia hade oxå ovanan att bitas i den åldern. Sen skrattade hon bara när jag sa till. Efter många såna tillfällen bet jag tillbaka. Lite lagom hårt sådär. Efter det bet hon mig aldrig igen. ;) tips om inget annat funkar. Hoppas ni kommer trivas uppe i hallsberg. Många kramar/ evelin

    SvaraRadera