Milton

Milton

tisdag 5 april 2016

Svenssonliv och bara 21 dagar kvar!


Nu börjar vi nedräkningen. Den 23-24 april kommer Janne och Eva ner med flyttlastbil och släpkärra för att hjälpa oss packa in bohaget. Jag kommer jobba min sista helg i Kållered den helgen så Eva passar lilleman så får karlarna bära. Förhoppningsvis kanske vi kan få ytterligare hjälp av någon starke man. Vi tänker att de åker upp med det som går in i bilarna till Hallsberg och magasinering på söndagen tillsammans med Milton. Sedan kör Christian ner igen sön/mån med kärran så packar han o jag in det sista och städar ur lägenheten. Så kan vi vara på plats i stugan redan på tisdagen :)!
Christian gör sin sista dag på Kössö bygg den 22:e sedan är han ledig sista veckan innan det nya jobbet sparkar igång den 2:e maj. Känns skönt att vi kan komma i ordning ordentligt i vårat nya "hem" innan vardagen på den nya orten börjar. Jag och VI är såå taggad nu! Nu har vi liksom gjort vårt på västkusten, nu ska vi börja leva ett riktigt svenssonliv på landet, och jag kan knappt bärga mig :D


Milton fick sitt första sommarset av pappan häromdagen. Bamselinne med shorts. Tänk, en varm sommardag, barfota, gräsmatta, varmt och skönt. I stugan, med familjen. Kärlek! 


I lördags hade vi mycket trevligt besök. Ingrid och Åsa som jag pluggade första året på Tillskärarakademin med var i stan och ville hälsa på. Såå kul och få se dem. Ett år sedan sist men kändes ändå som igår. De är i samma tankar om boende och livstankar som oss. Längtan efter barn och ett tryggt, lugnt och skönt liv på landet. Känns bra! ;)


I söndags var vi på Felix 1 års kalas. Där var det barn minsann. Vi for till Frölunda torg en timme innan kalaset började och köpte kalaskläder åt lilleman. Skjorta och chinos;) såå stilig så:)


Mina kärlekar! Tänk att vi skapat denna underbara lilla kille. Älskar er så!


Mor och son:)


Födelsebarnet Felix är lille killen som sitter i pappas knä. Hoppas vi kommer att ses, och förhoppningsvis då kanske på midsommar i stugan :)


Våran lilla datahacker:) kikar in runt hörnet och där sitter han... "Vaddå, jag ska bara maila pappa":)


Igår kom Ellie på frukost med Felix. Det var roligt skönt ute igår och Milton var väldigt förkyld fortfarande men jag klädde på honom också gick vi in till slottis för att möta upp med Ellies kompis Tali och hennes två barn. 


Det blev en smått kaosartad lunchdate på ville belparc. Milton åt som vanligt med god aptit medans det var stoj och hoj runt omkring. Lite komiskt ändå, haha! 


"Vaddå?"


Vi drömmer och vill så gärna kunna sätta in en äkta kakelugn i vårat hus. Så nu kommer jag göra ett djupdyk i reaserch för att se vart en kan hitta det. Finns ju några olika vägar att gå. Ska bara hitta den som är mest prismässigt bäst. 
Men ugn, det SKA vi ha. 

 
Milton åter igen älskar dessa figurer. Nu kan de även ett hem, äggkartongen;)

Nu ska jag sätta igång och packa. Först ut glas och porslin:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar