Milton

Milton

torsdag 14 april 2016

Mitt liv i ett 12 årigt kapitel....


Nu börjar det synas att vi är i flyttartagen. Balkongen är belamrad med flyttkartonger, rottingmöbler o en dagbädd. 21 kartonger nu och 20 stycken som redan finns i Hallsberg. Å mera kommer det bli. Men nu börjar det bli tomt i skåpen och på hyllor. I morgon ska jag packa ner kläder vi inte behöver just nu och lite böcker. Är ju trevligt att ha det liite hemtrevligt hemma den sista veckan man bor kvar.
Tänk, en vecka drygt kvar som "göteborgare". 12 år som nu ska avslutas med allt vad det har inneburit. År 2004 kom jag hit som en "fröken Gustafsson". Jag har hunnit med 10 olika boenden på 12 år, jag har gift mig två gånger, skilt mig en gång (förhoppningsvis den sista;), jag har gått tre utbildningar, arbetat på sex olika företag, drivit eget företag, fått ett enormt kontaktnät och fantastiska vänner. Jag har varit en vild singel och jag har träffat mitt livs kärlek och fått barn. 
Jag har lärt känns mig själv och jag har till slut funnit ro. 
Nu är mitt kapital av mitt liv på västkusten snart slut och om bara någon vecka börjar ett nytt kapitel av mitt liv.
Ett lugnare liv i en småstad där fokus kommer att ligga på min familj, livet vid sjön i stugan och vägen till vårat drömhus. 

Jag längtar och känner mig redo för att lämna mitt Göteborg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar