Milton

Milton

onsdag 13 april 2016

Fyndat, grillning, kärlek och avcheckning...


Årets första grillning gjorde vi igår. En dag med 20 grader i solen och två nya mössor åt Milton att inviga. Så härligt att inte behöva klä på honom en massa kläder utan kunna gå i en tjockare tröja, väst o mössa. Underbart!


Vi sa det när vi stod ute vid våran grill på uteplatsen, "tänk vad vi kommer att grilla i sommar i stugan". Bara att kliva ut och sätta igång, vilken känsla:)!

En parantes, nappen intogs första gången denna tiden på dagen. Milton har inte napp så mkt på dagarna o just igår så hade han inte haft den förän då han vaknade på morgonen. Han är ju mer en gosefiltpojke. 


"Mamma, jag kan köra vagnen åt dig" :)


Våran älskade onge! Nya dojjor, tröja och mössa. Mössan sydde jag ihop på 4 minuter tror jag:)


Roligt att leka med bilarna. Går ju bra att fylla dem med sten:)


Nya jackan, solgult! Såå fin i denna färg. Men ska byta den till en stl 92:a ist så han kan ha en lite tjockare tröja i den oxå. 


Rockerkillen! 


Fick ett bilgarage av Lucyna som hon fick av en granne som skulle flytta. Perfekt tycker vi! Milton gillar det väldigt mycket och brummar med bilarna på de olika våningarna :)


Glad kille!


Vi var o hälsade på Lucyna i måndags. Milton fick även ärva denna frottéponcho. Blir jätte bra att ha i sommar i stugan när han badat. :)


"Va däh?!"


Lucyna är mysig och väldigt rolig tycker Milton. Synd att Milton ska flytta ifrån henne:(


Att få sitta i den annorlunda matstolen och äta äpple är roligt. "Gung gung". 


I söndags gjorde ett kanonfynd på Ikea. Denna dagbädd Hemnes stod på lagret och jag förstod att den skulle köras till fynd. Mycket riktigt. 50% på ord.pris oxå min egna rabatt på det. 1485:- ist för 3495:- heeelt ok!
Så jag kunde inte missa det då jag vill ha denna bäddsoffa i vårat kommande gästrum i huset. Så nu ska den magasineras och se dagens ljus då det blir dags:)


Christian och Milton hade en helgens tillsammans medans jag jobbade. De var på Trädgårdsföreningen, stan, botaniska och lite varstans. Så mysigt och se dem tillsammans numera då Milton är större och förstår så mycket mera.


Min fina älskade man. Äntligen har glädjen kommit tillbaka i hans ögon. Nu är det inte längre någon tyngd på hans axlar och om lite mer än en vecka så flyttar han hem till sitt kära Närke tillsammans med hans lilla familj. Jag älskar att se Christian lycklig och glad. Vem gör inte det med sin respektive!? Men det har varit tungt med ekonomin och nu har det börjat lätta och vi kommer nu kunna få ett helt ljuvligt liv tillsammans och med våra familjer. 
I måndags avslutades mitt företagslån, så nu är det helt borta. Fantastiskt! 
Jag äger nu en industrimaskin helt gratis och den är min, bara min!

Tack älskling för att du tror på mig och mina drömmar. Men nu ska vi drömma tillsammans och bygga upp ett nytt och bekymmerslöst liv i Hallsberg. 
Sedan är ingen relation en dans på rosor, men det gör ändå att man utvecklas tillsammans och som enskild och det är det som gör att man vill dela livet. 


Årets första glass och den fick lilleman smaka på. Mums mums.

Nu ska jag packa lite och invänta besök av en viss Lena.

I morse fick jag transport o magasinering bokat! Nu börjar det närma sig, TJOHOOOO!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar