Milton

Milton

onsdag 9 mars 2016

Födelsedag med vackra under..


Födelsedagen slutade med två föräldrar som somnade på soffan ;) Det börjar bli mer och mer intensivt nu med lilleman. Det ska upptäckas, snackas, busas och tjuras. Ja, nu kan jag nog erkänna att Tysnaden på kvällen är oslagbar. Oftast är det ändå rätt lugnt men igår efter att vi besökt stadsbiblioteket och lekt runt så var han väldigt trött. Så för första gången så vägrade han äta för han var så otroligt övertrött. Han grät och gnällde omvartannat. Så det blev pyjamas med välling, bums i säng 18.30. Somnade som en stock och vaknade som en tupp 05.20;)


Min kära man kom hem med fem vackra röda rosor och sjöng för mig:) han hade även med sig en present.. Från en underklädesbutik (uppskattat!!). Har ju just nu Sveriges tråkigaste underklädeslåda efter viktnedgången. Bh:arna är alldeles för stora och utslitna. Var och testade igår för att se vad jag hade för storlek nu egentligen. Har fått från 80C till 75C. Den nya storleken sitter jätte bra och skönt. 
Så jag öppnade den fina förpackningen och hittade detta fina set. Tyvärr så var modellen inte passande, svårt att hitta rätt när det gäller underkläder. Men god smak har han ju ;) Så jag ska byta det idag, får se om en annan storlek passar eller om jag får ta ett annat set. 
Jag blev iallafall otroligt glad över den uppskattade presenten!



Själv unnade jag mig detta på min dag. Är det något som stärker en kvinnas självförtroende så är det (iallafall för mig) att vara fint klädd närmast kroppen. Jag älskar ju underkläder men inser att det var lääänge sedan jag prioriterade det.


Så bye bye oldies! Den blå är visserligen fin och med en tubsocka i så skulle den nog passa bättre;)


Jag och Milton var som sagt på stadsbiblioteket igår. Första gången även där. Mysigt för små barn! Han ilande runt med snabba snabba små ben. Gäller verkligen att ha koll på denna lilla kille;)
Pratade med de han stötte på, ibland slet han till i någon mycket mindre så då får jag säga ifrån att ta det försiktigt. 
De hade utklädnadskläder där och det fick mig att komma och tänka på att givetvis ska jag sy sånt till honom!


Böcker är ju roligt. Men någon ro att sitta och bläddra fanns inte alls denna dagen;)


Det ska kännas, klättras, inspekteras och kika runt. En nyfiken man i en nyfiken kropp:)



En lustig grej i utvecklingen. För någon månad sedan var ju vi tillsammans med "majornaTerese" på stadsMuseet och där hade de oxå mjuka byggklossar. Med då ville han bara riva dem. Nu, stod han faktiskt och byggde själv. Så där ser man tydligt hur han mer och mer förstår hur saker och ting fungerar. 


Vi hamnade på donken igår då jag inte hunnit käka lunch. Milton åt innan vi gick hemifrån. Jag tänkte att han kunde få lite av cheeseburgaren och som sagt, mycket vill ha MER:)


Det var ju minsann vääääldigt gott. Så hade jag givit honom hela burgaren så hade han garanterat ätit upp allt. 


Var och provade lite kläder igår. Har hittat denna på Indiska som jag gillar väldigt mycket. Tror jag ska slå till. 


Den här klänningen från Lindex är ju bara för söt. Hmm, ja till löning kan nog den bli min :)


Detta var ju oxå himla fint. Marint tema. Blå/vit randiga byxor med en blå top till. Vaddå, har jag bytt stil och blivit äldre? Neee, kan väl aldrig tänka mig det:p


Denna scarfe var fin! Kan tänka mig en ljus vårjacka/kappa oxå denna. 
Åååh nu vill jag ha vååår!!!!


Abropå våren, så är denna uppe idag. Det tackar vi Göteborgare för!


Vill även tacka syrran med familj för det fina blomsterbudet:) Å även för det som dök in på kontot som bidrog till min underklädesuppdatering:)
Tack alla!

Kramar från en numera 36-åring;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar