Milton

Milton

tisdag 19 januari 2016

Vinterlandskap med kreativa sysslor..


Helt klart en fem poängare! Jag slängde ihop en semmeldeg efter lunchen idag. Jag ÄLSKAR verkligen dessa bakelser. Det är så fantastiskt gott! Så nu får alla som vill komma och fika kaffe med semla hemma hos oss:)


Syrummet blev oxå klart denna dagen. Taket är oxå vitt, syns inte riktigt på denna bild. Jag är riktigt nöjd och när när det nya golvet är på plats så kommer det kännas väldigt bra. Snart får jag börja inreda mitt nya rum:)





Det var länge sedan vi i Göteborg hade en sådan här härlig vinter. Snön kom igår vid 22- tiden och vräkte sedan ner hela natten. I morse vaknade staden upp till ett vintertäckt Göteborg. Såå vackert! MEN, enligt radion så råder det kaos överallt. Ja jag blir förvånad varje gång.


Milton och jag begav oss ut på fm i snön. Det var roligt minsann! 


Vi gungade lite oxå. Men mest kul var nog att plumsa runt och smaka på snön ;)


Igår var vi oxå ute i snön. Jag tog pulka o vagnen och gick bort till sisjön. Efter en stund så somnade Milton i pulkan så då lade jag upp honom i vagnen. Sedan så köpte jag fler roller och målarverktyg. Pillan hörde av sig och hade ledig dag, så då hoppade vi på bussen och for in till stan. Där åt vi lunch och Milton fick hälsa på grannens hund. Han älskar verkligen hundar! Han klappade och skrattade, och hunden var så snäll.


Våran fina goa underbara lilla gosse! 


I söndags rådde det rekordkyla här i stan. Jädrar vad kallt det var när jag klev ut i morgonmörkret. Kan säga att jag blev ju pigg rätt snabbt och på uppacket går det med en väldans fart så då är tröttheten borta rätt snabbt. 


Alla helger denna månad ska jag knega. Nu till helgen kommer Milla o Jonas ner på lördag, jätte kul! Tur att jag då bara ha Morgonpasset lör och sön 6-10:)

Snart ska vi åka o hämta Christian på jobbet, annars har jag en känsla av att han inte kommer ta sig hem i tid:/

Ha en fin dag allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar