Milton

Milton

onsdag 20 januari 2016

Barndomsminnen och bajs på golvet..


Står på spårvagnen på väg hem från Utby. Milton slocknade i vagnen så han får väl vara vaken en extra stund ikväll. Vi har varit hos Helena en kompis och fikat o klappat på hennes sprickfärdiga mage. Hennes tid går ut 1 feb och då ska hon få sin tredje grabb. 
Medans vi sitter och fikar så säger Helena "tror han har bajsat nu"". Mmm mycket riktigt. Han hade bajsat med RÅGE! Bajs upp över blöjkanten ner på golvet! Så det var bara att ta lilleman och bära ner honom i gillestugan och sätta honom i badet. Som tur var så hade Helena kläder som vi fick låna. Men jisses vilken bajsattack :)


Idag är det så där krispigt vackert ute. Några minusgrader och klarblå himmel. Otroligt ovanligt att ha det så här i Göteborg, men vi njuter av det så länge det varar.


Idag städade jag ur syrummet och ställde iordning möblerna. Jag är verkligen skitnöjd! Jag hoppas att de som kommer sedan på visningen ska tycka det är lika fint som vi tycker det. Nu är det bara golvet som saknas och styling sen så:)


Igår träffade jag denna barndomsvän som jag hängde med väldigt mkt efter gymnasiet några år. Mycket tok och galenheter hann vi med och vi var verkligen bästa vänner. Men så flyttade hon till Åkersberga i Stockholm och jag ned hit och hon har två stora barn osv. I förrgår kom hon med till Gbg för en utb och bodde på Gothia. Då passade jag på att sno en timme av hennes lucka innan middagen, och det var sååå kul och ses!
11 år sedan sist!
Så vi sade det att när vi flyttat och installerat oss i Örebro så måste vi se till att ses. Vilka minnen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar