Milton

Milton

torsdag 21 januari 2016

"En dag med mamma på jobbet"...


Älskar rea! En jacka för en hundring är helt ok tycker jag:) Den gröna som han fick av farmor i sep börjar snart bli lite snäv så då hittade jag denna fina i stl 86. 
Sedan hittade jag 2-pack pyjamas, han har växt ur allt nu. Dessa var oxå på rea men fast då bara kvar i stl 92. Satt helt ok, lite extra luftig bara:)
Sedan lite bodys, sockar o någon byxa. Lite uppdatering i lillemans garderob:)


Hittade dessa på hm och tyckte de var så fina. De skulle passa till jackan lite längre fram:)


Idag hade vi avd möte på jobbet mellan 10-12. Jag fick ta med mig Milton sa min chef om jag inte fick någon barnvakt. Pillan kunde ställa upp men jag kände samtidigt att det kunde vara lite kul.


Han somnade i bilen på väg dit och sov sedan 45 min in i mötet. När han vaknade sedan så blev han lite paff över alla gulklädda människor och satt en stund i mitt knä och beskådade alla. Men efter en liten stund så ville han ner och då höll han sig vid mig och lekte och pilla med väskan och åt lite krokar. 


Plattan åkte fram en liten stund men han börjar smått tappa intresse för den o telefonen faktiskt. Inte riktigt lika spännande längre.
Så i en timme och en kvart var han med och det gick hur bra som helst. Mina kollegor tyckte det var mysigt och roligt med en minimänniska på mötet:)


Efter mötet passade vi på att äta lunch i personalmatsalen. Linn en kollega underhöll honom medans jag köpte mat. Han tyckte nog det var lite lustigt med så många gulklädda människor. 
Det gick hur som helst jätte bra och jag är sååå stolt över våran lilla minimänniska. Mamma o pappa älskar dig oändligt mycket!!

Bara som våran nattningsrutin. Vi tror att Milton är så van nu att somna själv att idag o igår efter att han druckit upp vällingen så blir det tyst en lång stund inifrån hans rum sedan kan vi höra "bla bla bla".... Tyst... "Bla bla bla"... Tyst..... Sover.... Det är hans grej, att jag el C stoppar om honom, ger honom flaskan o nappen, säger god natt och går ut. Sedan somnar han på egen hand, helt trygg i sin lilla vrå:)


Idag tillagade jag detta till middag. Min eller rättare sagt tessans 10 åriga gamla recept. 

Grillad kyckling
Färsk pasta (valfri smak)
Ruccola 
Vitlök
Mozzarella
Tomater
Smaksatt créme fresch tomat basilika o chilli

Blanda ihop o Voilà!

Jätte gott!

Sov gott :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar