Milton

Milton

torsdag 21 januari 2016

Nya ord och medicinen har börjat verka...

Jag Gör ett eget inlägg om två utvecklingar på varsitt håll.
Jag kan börja med lilleman. Har ju helt glömt bort och faktiskt printa ned allt det vokabulära som händer hos honom just nu. Han kan säga mamma och verkligen ropa på mig. Pappa blir mer som babba. "Skinka" har ju kommit mer fast låter mer som "dinka", lite svårt med sh-ljud;)
"Titta", "dä", "iiii-a", säger han. Så härmar vi honom och han säger efter. Han "pratar" och disskuterar jätte mkt oss och alla som han möter och gestikulerar med hela kroppen.
Han dansar och snurrar och går nu till 100%. Den 26:e ska han på sitt första tandläkar besök, blir ju spännande och se vad de säger. 
Han börjar mer och mer förstå vad vi menar när vi säger saker till honom. Som tex "var är katten?" (Mjukdjuret). "Ska Milton hämta sin stol?" "Ska du lägga dig i soffan?", osv. Så himla roligt att kunna prata med honom och han förstår lite av vad vi menar:)
Jag kunde aldrig ana att jag skulle älska att vara mamma så mycket som jag gör!

Giftstruma...

Ja så till mig då. Idag har jag ätit thacapzol i två veckor och började idag lägga till 1/2 tablett levaxin. Jag mår mycket bättre! Darrar nästan ingenting och har knappt någon hög puls. 
Känns helt underbart!
Har inte ökat nåt i vikt, än iallafall. Kanske inte gör det heller, vad vet jag.
Men så lugn som jag känner mig idag var det läääänge jag kände mig :)

Så allt går framåt på olika håll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar