Milton

Milton

måndag 25 januari 2016

En tung helg..


Vilken tung helg vi har haft. Milton blev febrig natten till lördag och vaknade 04 med 40 graders feber. Det blev alvedon och sedan mys med pappa då jag skulle åka till jobbet 05.30. När jag kom hem vid 10.30 ( har jobbet logistikpasset 6-10 denna helg), så kom Milla o Jonas från Gävle på besök. Typiskt att lilleman skulle bli sjuk men det är ju inget man kan rå på.


Efter att han sovit mitt på dagen så vaknade han upp och var ILRÖD i ansiktet. Tog tempen o den visade 40,9 grader!! Jag ringde genast 1177 och hon tyckte att vi genast skulle åka till barnakuten. Sagt gjort, så gjorde vi det.


Väl på plats så började alvedonen verka så då var han rätt pigg. 
Vi fick komma in efter en timme och den sköterskan var både stressad och hårdhänt. Usch vad jag avskyr rumptempar! Jag ska köpa en örontemp för jag tycker fasen det är förnedrande för honom att jag ska ta tempen i rumpan o han hatar det :(


Hon sa att barn kan få så här hög feber upp till fem dagar, inget konstigt med det. Det var omöjligt att säga någon då det bara gått en dag, så vi fick ha lite is i magen. Men hon gav tipset att ta alvedon o Ipren om vartannat. Så det har vi nu gjort o det känns som det har funkat.

Lill hjärtat hittade en kompis o leka med på akuten. Han skrattade o busade. Så roligt och se hur han tar för sig med andra barn. Inte blyg för fem öre :)


När vi kom hem från akuten så kom frossan. Lillgubben fick ligga i bara blöjan o huttra under en filt. Jag nattade sedan honom o då fick han sova i vårat rum i sin säng då Milla o Jonas fick sova i hans rum. 
Det blev en tuff natt med få sömn timmar då lilleman yrade o febern inte riktigt gav med sig. 


Jag klarar verkligen inte rent känslomässigt när han blir så här sjuk. Mammahjärtat går söndert. Jag lider så otroligt mkt med honom. 

På söndagsmorgonen ringde min kl 04.55 och jag hade fått tre timmar sömn. Trött? Aptrött! Men det var bara att häva sig upp o dra på jobbet.
Kunde inte tänka på nåt annat än min lille gosse. Fick sedan sms av Christian att tempen sjunkit o att han sovit till 7.30. Thank god!


Välling är vad som gått ner, nästan. Ikväll vid nattning dissade han den helt. 
I natten som var som jag på madrassen inne hos honom o det var inte många timmar jag fick då heller. Vi sov iof båda två mellan 00-04.15. Men han tvärnekade vätska i natt så jag fick mer el mindre tvinga i honom. Men så i morse så drack han som aldrig förr, var nog rätt törstig. Idag har tempen sjunkit till 37,6 o sedan upp igen till 39. Men nu har han en hemsk hosta som det låter som att stämbanden slagit knut på sig själva. Så det gör ju lilleman inte alls så glad. 


Mer eller mindre ledsen o gnällig son denna helgen. Inte alls muntert att vara sjuk, fast vem tycker det egentligen...

Om man ska se någon "positivt" med sjuka är att vi har fått massor av kel o mys. Mest jag då han är väldigt mammig just nu. Han sitter/ligger i min famn framför tv:n o kan sitta så hur länge som helst.

Nu får vi se hur denna natt blir. Vi känner att vi är väldigt bortskämda med en son som sover 24/7... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar