Milton

Milton

torsdag 28 januari 2016

Frisyrfix, sjukvecka och trasig servopumpen...


I tisdags hade jag en välförtjänt kväll med mina tjejer. Det blev en träff i Pillans salong, eller rättare sagt på hennes jobb efter stängning. Jag blev lite sen så när jag kom så satt tessan med färg i håret och ett glas med prosecco vid hennes sida. 


Det händer inte ofta numera att jag sitter i en frisörstol då Pillan alltod gör mitt hår på hemmaplan. Men denna dag så bestämde vi oss för att ses här och jag skulle testa på slingor ist för blekning för en gång skull. 


Jag har fått en rätt rejäl utväxt denna gång och för första gången förlikat mig med den. Håller jag på att bli äldre eller orkar jag helt enkelt inte bry mig... 


Jag blir otroligt nöjd med slingorna o det kommer jag nog fortsätta med. 
Klippet var inte alls planerat utan det blev en impuls som kom i frisörstolen. 10 cm klipptes av och OJ vad nöjd jag blev!


Som Tessan sa "denna frisyr passar bättre din nya look och passar dig mkt bättre numera". Ja jag kan inte mer än att hålla med:)


Tessan blev riktigt snygg i håret hon med. Hon passar bäst i mörkt tycker jag nog ändå:)

Efter frisyrfix så delade vi på två flaskor prosecco och drog sedan vidare till en pub. Hamnade på en båt vid Kungsport, kommer verkligen inte ihåg vad den heter. Men det var bara vi på hela båten för ute regnade det på tvären o blåste storm. 
Vi hade det jätte trevligt och när jag kom hem så var jag smått rund under fötterna, men det var bara kul :)


Vilken sjukvecka vi har haft här hemma med lilleman. Natten till onsdag sov han jätte bra o sov till 8.15. Natten till idag var inte alls rolig. Han var jätte orolig och kunde inte alls komma till ro pga av den jäkla hostan och täppa i näsan. Han vägrar dessutom att dricka på natten så man blir ju orolig. Så efter mkt om o men så somnade jag till slut på soffan efter 01.30 tror jag och vaknade 04.30. När C sedan hade gått iväg till jobbet så gick jag in till våran säng o lade mig och bom somnade om o vaknade 8.30! Kilade in till Milton för att se om han levde, blir alltid lika orolig när han sover såå länge. Men han sov så gott och vaknade 9.15. 


Så idag har varit en bra dag. Milton har varit sig själv igen. Lite gnäll men inte mkt. Vi tog en promenad ute och det kändes som vår i luften.


Ja all snö och snökaos är ett minne blott. Jag gick upp med pulkan häromdagen till förrådet. Har en känsla att vi inte kommer att använda den mer här hemma igen i år...


Idag passade jag på att sy fast knapparna på fotöljerna. Vad snygga de blev till slut, supernöjd!

Annars då... Ja i i morgon ska jag lämna bilen på verkstan... Orkar inte ens bli upprörd längre när det gäller bilar. Servopumpen har pajat. Så det är ju bara att byta. 4000 papp... Ja det är ju en väldans tur att februari är en kort månad I will say.... 


Har fixat lite i mitt syrum oxå. Tycker det blev fantastiskt bra. Ska sätta mig o sy något, men vad aka jag sy...?

I morgon är det fredag och jag har min sista jobbhelg denna månad. 5 av 5 helger har jag betat av. Nästa helg är jag LEDIG!

Med det sagt så önskar jag er alla en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar