Milton

Milton

måndag 28 december 2015

En sista dag av julhelgen..


I morse vaknade vi upp till ett vackert vinterlandskap. Åh så mysigt! Vid frukosten så kom det fram fyra rådjur utanför fönstret och det blev ju väldigt spännande för Milton.


Farfar visade rådjuren och Milton "pratade" förtjust med dem :)


Efter frukost så klädde vi på oss för att ta en skön promenad till byn. Vad jag älskar snö när det väl är på plats. Det blir så mkt ljusare och luften känns mycket friskare. På med mössa o vantar och sedan var det bara att traska på. 

Har spelat in Milton när han för första gången bekantade sig med detta vita puder. Men får lägga in det när jag har en dator till hands.

Milton gillade snön, det var en märklig grej tyckte han nog. Kort efter denna bild togs så sussade han gott i vagnen.


Inne på byn så kilade jag in på Lindex för att shoppa av mitt presentkort som jag fick av Milla i julklapp. Mycket fina plagg blev det:)
Efteråt gick vi och tig en fika. Då kunde jag känna hur det skulle kännas att bo nära svärföräldrarna. Ja, ärligt.. Mysigt :)


Varm chocklad med grädde och strössel, mums mums. Men nu är det slut för gottetiderna för min make. Nu ska jag stötta honom till ca -10 kg. Ja väger man 90 panner så finns det lite o ta av;)
Själv är jag förvånad efter julhelgen. Jag har inte gått upp alls! Helt otroligt! 
Känns ju grymt bra:)


På vägen fick Milton hälsa på änderna. Det var roligt :)


Väl hemma så fixade Janne lunch innan vi drog hemmåt. Milton var förståss med i köket med farfar. Vi åkte oxå lite stjärtlapp men fick ingen bild på det. Men det var roligt det oxå :)


Plaggen jag fyndade på rean:)


Riktigt nöjd!


Lite annorlunda tunika i stickat.


Vi tackar Hallsberg för denna gången. Nästa gång vi kommer upp så ska vi åka på " områdeskoll" för att känna efter vart vi kan tänka oss att bosätta oss. Detta är ruskigt spännande och som jag nämnde igår, lite läskigt. Men jag tror det kommer att bli bra. Jag har en stark magkänsla för det. 

Nu ska jag slappa vidare. 

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar