Milton

Milton

lördag 31 oktober 2015

Oplanerade dagar fylls med lek och mys!


En oplanerade vecka går mot sitt slut. Vi har tagit dagen som den kommer och hittat på saker efter vad som faller oss in. I torsdags var vi hemma hos mamma Jenny och Leloo. Hon hade en uppblåsbar bassäng med ett litet hav av bollar i. Det gillade Milton. :)


Leloo är 18 månader så hon är lite äldre än lilleman. Så roligt och se dessa små ihop. Milton kör på. Han är varken blyg eller reserverande. Full fart!


Fick låna Leloos hakklapp. Så annorlunda med vingar på sidorna ;)


Precis när vi skulle sätta oss för att äta lunch så somnar Leloo. Har aldrig sett ett barn somna så där vid matbordet. Så himla gulligt!  


Mitt hår har ju helt tappat lystern efter att jag fick Milton. Tappar hår mest hela tiden så nu kände jag att det var dags att ta till saxen. 


Lite pirrigt var det att klippa bort ca 15 cm. Men ojoj vilken skillnad det blev i kvalité!


För första gången av ALLA frisyrer jag haft så allt lika långt. Pillan lade i röda slingor, som då blev rosa.. Färg som går att tvätta ur och jag har ju haft rosa förr och trivs bra i det :)


Summan av kardemumman! 
Nu kan jag ha utsläppt igen utan att störas av långtessarna ;)


Milton gillar pillan. Det är skönt att se. Jag frågade om han skulle kunna tänka sig att ha honom över natten någpngång framöver, o det ville hon. Ja, dessa föräldrar kanske vill ut och svänga på de lurviga någon kväll ;)


Det är roligt när pappa kommer hem från jobbet. Då ska det kramas och mysas. 
Det är nästan det bästa med att jag får jobba på Ikea nu. Som idag när jag var hemma vid 18.30 och han hör hur jag stänger igen dörren efter mig. Då kommer han krypandes såå snabbt och skiner upp domen sol när han får syn på mig. Han ställer sig upp och nyper tag i mina byxor och kramar mig såå hjärtligt i den. Då smälter mammahjärtat och jag inser igen hur lyckligt lottad jag är :)


Igår kväll gick jag upp till Ellie och Carl Oskar och Felix. Det bjöd på lite vin och de små fick leka lite. Såå söta ihop ❤️


På vägen hem så somnade han gott i vagnen så när jag kom hem så lade jag bara ned honom i sängen o där sussade han gott till 07.15 i morse, då vi hörde, "da da daa" :)


Denna veckan har jag låtit bilen stå och vart jag än ska så har jag promenerat ( vilket jag oftast gör ändå), eller åkt med spårvagnen. Känns jätte bra! Behöver ju inte använda bilen mer än nödvändigt. 


Den här gofisen har börjat släppa händerna och står utav sig själv. Han vet nog inte om det själv. Men vi tror att de första stegen nog sker efter 1 års dagen någongång. Varför stressa? När han väl går så går han ;)


Christian drog precis ut med några kompisar, Milton sover sedan sju och jag har har myst upp mig i soffan efter en härlig arbetsdag. Unnar mig lite chips och fanta. 

Ha en go halloween allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar