Milton

Milton

tisdag 20 oktober 2015

Höstens färger gör humöret..

Det är ett tag sedan jag skrev. Har liksom inte haft lust eller tid att sätta orden på pränt. Vi var ju en vecka på Kreta. Kommer ett inlägg om det i bilder så småningom. Det var en helt ok vecka inte fantastisk, eftersom vi alla tre for ner dit med en dunderförkylning. Chrostian hade ingen röst, jag var snuvig och hängig och Milton var snuvig och hostig. Det var en lång resa ner och Milton var sååå trött när vi satte oss på bussen till hotellet så han somnade i min famn till slut. Vi insåg också att det är rätt begränsat att åka själva med en 10 månaders. Det blev mkt åka vagn eller sitta i barnstol. Krypa runt fick han göra på rummet som så här i efterhand gärna hade fått varit en två rummare. 
Men vi tog det hur lugnt som helst. Badade mkt i havet då det var varmare än poolen. Åt och drack och njöt av den 30 gradiga värmen. 

Vad har mer hänt då? Jo jag har nu jobbat 4 dagar på Ikea. Känns fantastiskt kul att fått in foten och de är så trevliga allihopa. Jag är ju då främst på textil så i helgen har jag blivit haj på det mesta inom området. 
Lustigt oxå när en väl börjar jobba så där o man går och går väldigt mkt under ett sex timmars pass. Jag såg på vågen igår och då har jag ändå ätit en del i helgen. Men den visade -1 kg från i fredags. Så nu är det bara 2 ynka kilon kvar på denna viktresa😀


Min mor har varit nere hos oss en vecka. Jätte mysigt och Milton tycker väldigt mkt om sin mormor. 
Vi har bara tagit dagen som den kommer och mamma har skämt bort oss :)


Milton fick en docka av mormor som vi döpte till Marianne. :)


Igår for vi ut till Styrsö en sväng. Hade hoppats på att få äta lunch där ute men allt var ju givetvis stängt. 


Så då for vi till långedrags wärdshus, mkt god mat o väldigt trevligt. 


Milton har fått en massa utslag över kroppen. Trodde först det var vattkoppor men det visade sig vara höstblåsor. Mkt märkligt. Kliar inte o ingen feber. 
Hade dock över 40 grader i dagarna tre tre förra veckan.

Nu ska jag förbereda för tvättstugan.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar