Milton

Milton

tisdag 20 oktober 2015

Förberedelser...


Nu börjas det, dra ut, dra in, plocka ut, plocka in, plocka ut. Vilken otur för Milton att vi ska sätta upp spärrar. Bättre att vi tar fram saker han kan leka med istället för att sjuhundratusen gånger per dag plocka undan. Jo men så tycker jag. 


Idag har jag packat inför vår härliga Kreta resa i morgon. Jag fattar verkligen inte att vi ska åka utomlands. Vi ska bara ta det lugnt. Ja så lugnt det går med en 10 månaders krypbebis. Jag har då inte ställt in mig på att ligga och lapa sol, jo kanske på hotellet när Milton sover ;) Annars kommer vi nog strosa, kolla in kulturen, äta och dricka gott och bara rå om varandra. En härlig semester med andra ord!


Igår satte min man in bänkskivan och drog för diskmaskin och avlopp. Han är ju såå duktig som kan fixa med sånt här. Bänkskivan kommer vi dock byta ut om ett par veckor då denna blev fel i beställningen. Vi skulle ha en på 610 mm djup men vi fick en på bara 600 mm. Så nu är det en ny på väg och förhoppningsvis blir det en grym rabatt på den eller så blir det gratis. Inget ont som har något gott med sig ;)


Vi kan inte få nog men fasen vad fint det blev! Bänkskivan blev pricken över i:et. Nu är det små fix kvar, men det tar vi efter semestern.


Fläkten ska upp här oxå, men det får oxå vänta tills nästa helg. 


Perstorps "virr varr" grymt snygg!


Är man en son till en snickare så får man testa knasiga saker. Vad sägs om att bli matad med tumstocken ;)


Nom nom...


Hittade en riktigt kramgo nalletröja som är perfekt nu när vädret inte riktigt kan bestämma sig om det ska vara varmt eller kallt. 


Igår var vi förbi Tessan och barnen en snabbis på kaffe. Så himla gulligt och se Milton leka tillsammans med Hugo och Mira. Han har ju helt plötsligt blivit så stor att han står upp och donar :)


Söt nöten våran. Många små egenskaper kommer allt tätare. Som att han har börjar gosa. Men han myser mer med Christian än med mig. Jag kan få en mys på benet emellanåt. Men det lever jag länge på :)


I måndags vaknade jag 04.30 självmant för att jag ville passa på att kolla på blodmånen. Jag är glad över att jag gjorde det för det var himla fräckt. Det såg ut som att man hade "släckt" månen. Men oxå som att det var en planet. Vi hade helt stjärnklart ute och det var tyst och helt stilla. Magiskt var det.


I lördags var vi på lite kräftskiva hos Tessan och Maryin. Riktigt trevligt! Så trevligt att klockan blev 02.30 innan vi var i säng. Milton sov i deras resesäng, så honom väckte vi när vi tig vagnen hem. Gav honom välling när vi kom hem och han somnade om på den. 

Nä gott folk! Nu hörs vi när vi kommer hem från Kreta. Ha en fin vecka så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar