Milton

Milton

söndag 20 september 2015

Köket del 6, Kakelsättaren.


I helgen var svärföräldrarna här. Milton och farmor Eva busade jätte mycket och hade så skoj tillsammans. Farfar Janne fick busa mellan varven på kaklingen. 


Det har varit en vacker hösthelg med skön temperatur och mycket solsken. Dock har blåsten varit envis men det är sånt man får ta så här på höstkanten.


När Janne och Eva kom i fredags så ställde Janne upp lasern, sicken tur att allt var rakt ;) 


Jag och Eva tog en promenad in till stan där vi köpte med oss lunch från saluhallen, mums!


Eva köpte denna fina höst/ vinterjacka till Milton. Såå fin från Lindex! 


Janne är riktigt duktig på att kakla. Christian hjälpte till så nu kan man säga att han oxå kan. På sex timmar satte de hela köket.


Vi kommer inte att ha någpt överskåp på kylen. Så därför valde vi att kakla på väggen bakom den.


På söndagen var det dags att sätta fog, så då var alla inblandade :)


Så otroligt fint blev det! Är jätte nöjda :)


Milton fick en humla av farmor som han tyckte mycket om:)


På söndagen blev det en massa mys och slapp. Milton älskar numera att kramas, vara nära och mysa. 


Älskar er!


Efter slappandet på söndagen så fick jag ett ryck och sydde dessa gardiner till miltons rum. 


Även fast det är skönt att vi kan laga mat i Anns kök så längtar vi såååå mkt efter bänkskivan nu. Men nästa vecka kommer den ÄNTLIGEN! Så då hinner vi väl laga en måltid och sedan drar vi;)


Höstmorgnar som ledig är väldigt mysiga. Igår var vi uppe 06, annars brukar numera denna lilla man sova till 07, 07.30. Men då passade jag iallafall på att tända lite ljus och ha en sån där mysmorgon. Har vi iof varje morgon ;)


Milton ÄLSKAR min plånbok. Han plockar ut alla kort en efter en. Kvitton är oxå väldigt intressant. 


Denna ide kom jag på när jag städade av bokhyllan efter all byggdamm. Syskrinet står på golvet utan någon användning. Att ha ljus i är ju perfekt!


Milton är oxå med och städar :)

 
Att få sitta i baksätet kändes busigt. Fick göra det när jag var och hämtade matkassen. 


Vi var i Alingsås en sväng igår för att hämta denna sulky. 300:- som hittat! Ska ha den nu när vi reser till Kreta. Gillar vi den så behåller vi den annars säljer jag väl den vidare. Men jag ska tvätta klädseln tänkte jag så känns den mer fräsch sedan oxå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar