Milton

Milton

tisdag 15 september 2015

Intervjun....


Onsdag idag och grått utanför fönstret. Lite mysigt är det ändå med tända ljus så här på morgonkvisten. 
Igår kom Carro, Christians syster ner på en snabbvisit. Jag skulle vara på intervjun 13.30 så då var hon så snäll och satt barnvakt åt lilleman. Gick så bra så. 

Intervjun därimot känner jag tvärtom. 20 stycken var vi och satt först i grupp. Jag var sååå nervös, för det var länge sedan sist och jag kände mig rätt ringrostig. 

I gruppen skulle vi först intervjua varandra och presentera den andre. Sedan fick vi ett litet grupparbete där vi skulle förklara två ord från ikeas värderingar. "Ödmjuk och viljestark". Usch så inte bra det kändes. De vill ju så klart se hur man tar plats i en grupp och det gjorde väl inte riktigt jag igår. Kände mig inte bekväm alls. Det var ca 10 medarbetare med från Ikea som gick runt och lyssnade och tog anteckningar. Där kände jag att det var kört för mig.
Sedan vid den enskilda intervjun så försökte jag ta igen allt genom att berätta så mycket som möjligt om mig själv och min karriär. Antingen så gillade de mig eller absolut inte. Svårt att få en uppfattning. Detta är en helgtjänst som är varannan helg, perfekt! Sedan kunde man skriva upp sig i en tillgänglig bas, och det kan jag ju göra så fort jag vet att vi inte skulle ha planer. 
Om de bara visste HUR mycket jag vill in på IKEA! 
Men men, jag kan inte göra så mycket mer nu utan bara hålla tummarna och invänta svaret. 

Ett nej- på mail
Ett ja- på telefonen

Just wait and See...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar