Milton

Milton

måndag 14 september 2015

Köket del 5, fabulos!


Men jisses vad nöjda vi blir. Utan att skryta för mycket ;) så tycker jag att detta är sjukt snyggt som vi har gjort. Färgval, tema och ihopsättning. Mitt drömkök är Äntligen på plats!


I helgen har vi satt upp luckor, beslag och fått den GIGANTISKA kylen på plats. 
Det var ju verkligen en historia för sig, att få upp den till lägenheten. 130 kg väger den och är som en stor klump, men snygg;)


Fyra karlar var det som hjälpte till. Fantastiska grannar man har! Tog säkert 40 minuter att kånka upp den, och den gick nästan inte att få in i hissen..


Men Christian skar bort emballaget i botten och då gick det exakt att stänga dörren. 


När vi sedan skulle få in den genom våran ytterdörr så var det så exakt så Christian fick skruva bort dörrkedjan. Då är det tait! Men till slut så, kom den in.


7mm på vardera sida om dörröppningen, så tait var det ;)


Men nu står den där, Smegen. :)


Jag är kallad på intervju!! Söker en tjänst på Ikea och blir kallad på en intervju på TRE timmar! Så i morgon kl 13.30 ska jag dit. Först en gruppintervju och sedan en enskild intervju. Pirrig som tusan är jag, det är ju trots allt fem år sedan sist jag var på en intervju. Men det kommer nog gå bra...


Tillbaka till lördagen då..
Milton är gärna med och inspekterar när vi jobbar. Väldigt roligt är det när pappa ligger på golvet, kul att krypa på :)


Kryp kryp :)


När vi åkte och köpte beslagen i lördags så gick vi in till ett nytt ställe som heter Micklagården. En blandning av Turkiet och vikingatiden. Jätte fräck restaurang med gudomlig mat! Kan rekommenderas!


På söndagen satt alla luckorna på plast och sedan skruvande vi upp alla beslagen. 


Så grymt nöjda!


Vi tog dessa utan regel. Känns lite onödigt. De är ju väldigt snygga att bara ha som ett handtag. 


Nu kan vi äntligen äta inne i köket igen. Maten lagar vi nu inne hos våran fd granne, som tyvärr flyttade i lördags. Kommer att sakna Ann. 
Bänkskivan tar nog en vecka till och till helgen kommer svärföräldrarna och då ska det kaklas :)


Fick alla dessa tupper ware byttorna av Ann när hon flyttade. Hur snällt är inte det!?


Idag var Ellie och Felix på besök och då fick Felix låna babysittern. Milton skulle låna den efter de gick hem och oj vad konstigt han tyckte det var att sitta i den, men lite mysigt samtidigt. Det är nog 4 månader sedan jag använde den. Tänk vad stor han är i den nu, goplutten!


Idag var vi en sväng på Ica. Jag hittade en hel avdelning med pastelliga baktillbehör som jag gääärna skulle vilja ha till mitt nya kök. Milton gillade timern;)


Så fort bänkskivan är på plats så ska jag baka BULLAR!


Älskar fotografier. De säger mer än 1000 ord. 

God natt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar