Milton

Milton

torsdag 10 september 2015

Vackra höst...


Denna veckan har verkligen swishat förbi. I tisdags så tog jag och Ellie bussen till amundön för att sedan promenera hem därifrån. Mycket bra intiativ av henne. Hur vackert som helst så här i början av hösten. Varmt ute och helt vindstilla. 


Många vackra miljöer och fläskiga hus såg vi på våran promenad.


Kul att Ellie är till aka från England igen. Felix är nu 5 månader och nu märks det är jätte tydlig skillnad mellan honom och Milton. 


Vi stannade till på ett cafe som låg uppe på en klippa. Tog en kaffe och njöt av solen. 


Helt fantastiskt vackert. Detta är över Askimsbadet. Det här måste jag göra om fler gånger i höst. Bara få gå längs med vattnet och insupa frisk härlig höstluft. 


En härlig start på hösten. Inte illa att vara mammaledig ändå;)


Vackert!


Vi promenerade till Frölunda torg där Felix skulle få mat. Jag satte Milton i lekrummet och det var roligt må ni tro. Det var en utländsk familj där med flera bröder i olika åldrar. Milton ville gärna vara där de var och de tyckte nog Milton var lite söt för de lekte gärna tillbaka. Mamman i familjen tog upp Milton och pussade honom på kinderna och han bara log :)


Det var ju väldigt roliga speglar där. Milton gick till spegeln hela tiden och skrattade åt sig själv. 


Det blir verkligen kaos emellanåt. Men lyckliga jag som ändå har en händig man :)


Snyggt blev det i allafall :)



Hemma på köksfronten går det framåt. Christian har satt upp täcksidor och gjort hål för sporrarna så nu sitter de på plats. Urtjusigt blev det. 
Bänkskivan tar tyvärr 2-3 veckor, så vi får göra klart allt och sedan sätta in den det sista vi gör. Men idag ska jag hämta luckorna, är såå spänd på hur de ser ut. 


Har en liten hjälpreda med mig på dagarna. Idag ville Milton hålla i stegen medans jag satte i hyllorna. Han är snäll våran lille pojk :)


Vi har provat att gunga lite oxå. Det var nog lite kittlande tror jag :)


Var och fixade pass häromdagen. Helt lätt var det inte att få honom att titta in i kameran. Men vipps, så fick vi till en väldigt bra bild :)


Nu har jag även gjort om min cv och skickat iväg den till ett stort inredningsföretag. Tjänsten som är ute är bara en helgtjänst men min tanke är att jag vill få in en fot där.. Så nu håller vi tummarna att jag ska få bli kallad på intervju. Spännande!!


Våran son är en riktigt sjusovare. Sover igenom nätterna, 12 timmar och vaknar som en solstråle. Älskade gofis!

Nu ska jag göra mig i ordning för att dra iväg. Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar