Milton

Milton

lördag 29 augusti 2015

Kök 2015 Del 2, Utskällningen...


I morse hade vi ett kök, nu har vi ett rum som ekar betong. När klockan blev 7.45 då ville Christian inte vänta längre så då började luckor att tas av och annat smått bäras ut. 


Så här ser vårat provisoriska kök ut nu, på balkongen. Tur ändå att vi har det utrymmet, för det blir inte samma kaos inne då. Miltons rum är oxå lite belamrat, men det är ju inget han har emot ändå så;)


När skåpen var nedtagna så kände vi på en gång att köket kommer kännas så mycket luftigare och större. Vilken enorm skillnad det kommer att bli!


Milton är ju för underbar. Han var med hela tiden i sin gåstol då jag inte ville ha honom krypandes i dammet. Men han var hur nöjd som helst ändå. Ena stunden grejande han med en äggkartong och i nästa med nåt annat jätte intressant. Han sov två omgångar och har nog tyckt det varit lite spännande att se på när pappa river och sliter :)


Intressant att se vad pappa har i sitt verktygsskåp...


Riva och slita!


Känns lite som en krigszon. Känslan av ett tomt kök blir så definitivt. Tänk om man skulle ångra sig helt plötsligt. Jobbig situation ;)


Tur att lilleman gillar sin vagn. För i den kan man både äta, sova och iaktta i.


Så klart så kommer det en pensionär och klagar... Inte på att vi stökar ner ( hur ska man kunna undvika det i en stor renovering egentligen). Utan att Christian håller på att döda gräsmattan?!? 
Han bar ner allt bråte och ställde det på kanten av gräsmattan för att inte ställa det i vägen för bilarna. Nej då kommer det en gubbe (91 år) och helt ärligt är fly förbannad för att han tycker att Christian misshandlar gräsmattan och låter den dö. Att "de" får betala för att den ska bli fin igen. Jag stod och lyssnade bakom hörnet i hallen och kände igen rösten på gubben. Konversationen fortsätter och gubben blir riktigt arg och enligt C så slår han t.o.m näven i bråtet och säger "Nu på en gång"!! 
"Jag vill att du flyttar skräpet ifrån gräsmattan på en gång". 
"Ja, jag ska göra det säger C. 
"Ja, oxå får du städa upp efter dig, för så här skitig ska inte den nya hissen se ut. Jag vet ja hur ni gör. Ni bara skiter i det". 
Han var ju helt säker på att C var inhyrd snickare. Haha! 
Men C förklarade att han bodde här och skulle absolut städa upp efter sig. 
Gubben ville inte riktigt lyssna, men till slut gick jag ut och då blev gubben len i munnen må ni tro. 
"Jag är ju gift med Marika, skräddaren". 
"Jahaa, säger han då, och jag tror han skämdes lite samtidigt. 
Jag hjälpte denna gubbe med byxor i höstas, och när han fick syn på mig så ångrade han nog att han gått på så hårt.

Men ja vad säger man, ibland kan man undra om vissa inte har något vettigare för sig än att orka klaga på ett par grässtråns liv...


Nu är det tomt iallafall. Kylen är placerad i hallen och allt ekar tomt. Nu ska det slipas, spacklas och målas. Så nu är det min tur att kavla upp ärmarna ;)

 
Nu har vi bara en ingång till köket, skönt! Så framför denna nya vägg ska kylen stå och bakom denna vägg står just nu den gamla kylen. Men när allt är klart så ska det bli arbetshörna bakom denna vägg.


På lunchen idag så blev det en hamburgare. Hade missat att ta med flaska till Milton. Men det fixade C fort. Fyllde glasflaskan med vatten och hackade ett hål i korken. Taa daaa!!


Gick ju bra att dricka in den;)


Projektledaren Milton Arezelius. 


Ja nu står man själv i vagnen oxå ;)


I morgon blir det målning och sånt. Men nu blir det sängen för mina ögon går i kors. 
Denna dörrmattan hittade vi igår! Väldigt fin och väldigt passande i ett Arezeliushome:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar