Milton

Milton

fredag 28 augusti 2015

Kök 2015, Del 1


Igår trampade vi på gasen inför köksrenoveringen. Vi är så sjukt taggad just nu. Vi for till Jula när Christian slutat för att köpa lite kartonger, takfärg, dörrlister och annat bra-att-ha-saker. 
Milton tyckte det var väldigt högt i tak där inne i det huset för han tittade storögt uppåt taket hela tiden. 


Fick även provsitta en stor gräsklippare. Det var ju riktigt spännande :)


Att leka tittut är ju bara för roligt alltså. När jag betalat och kom ut till entrén så hade Christian gått in med Milton i en liten stuga som stog monterad. Milton tyckte det var riktigt kul att se mamma på andra sidan fönstret.


När vi skulle åka ut från parkeringen så stod där min drömbil. Åh My good så underbart snygg! Å min färg dessutom, senapsgul!


Igår morse hade jag och Milton tvättstuga. Den här gången stod vagnen i bilen så jag fick bära Milton på ena armen och två fullproppade tvättkassar på den andra armen. Tungt!
Men jag hade sån tur att i hissen mötte jag två äldre gubbar och den ena erbjöd sig att bära mina kassar till tvättstugan för han tyckte det såg så slitsamt ut. Gulle!


Så Milton kröp omkring där nere och inspekterade. Spännande värre :)


På förmiddagen blev det även nya kuddfodral. Hittade ett gammalt draperi i libnneakåpet från 50-talet. Varför ligga där och skräpa när det går att göra fodral av dem istället. Sagt och gjort, och supernajs blev det oxå :)


Sedan tömde jag köket på möbler och ställde matbordet i vardagsrummet. Såå mysigt och trevligt det blev. Så nu funderar vi på att kanske ha en liten matgrupp där:)


Idag har vi packat och packat. Milton har varit med och packar UR saker istället för i;)


Hm, är det någon som vill ha en egen vagn att köra :)


Inte ofta babybjörnen är på numera. Men idag fick den vara det och Milton gillar att hänga och dingla med benen:)


Idag inhandlades det material för att bygga igen ena köksingången. Ser med spänning fram emot resultatet!


18 paket golv...


Som jag längtat och dröm efter att få ha en svartvitt rutit golv, och nu är det nära!


Lilleman hänger med överallt. I morgon bitti åker jag och han och hyr ett släp medans pappa C slår ner köket. 

To be continue....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar