Milton

Milton

torsdag 27 augusti 2015

Sommardagar, exponering och lite kvällskurser...


Vilka härliga dagar vi haft. Supervarmt och gött helt enkelt.
I fredags for jag och Milton till Kvarnbyn för att umgås med Lena. En helt fantastisk kvinna som jag lärde känna en sommar på indiska 2012. 
Hon tog med oss till ett smultronställe där uppe och ja, det var verkligen hur mysigt som helst. 


Milton gillade Lena direkt och fick vara med henne och doppa tårna i vattnet.


Mina älskade små knubben❤️


Denna lilla kille satt glad och nöjd i vagnen väldigt länge medans vi satt och tjötade. Vill inte ha honom i solen för länge. Milton har inga problem alls att sitta i sin vagn o kika runt, prata med andra barn som kommer förbi. Men han fick sitta med oss en liten stund oxå. Nu kanske det inte blir fler sådana här varma sommardagar vid sjön, då vädret har varit mer"normalt augustiväder" denna veckan, men till Kreta så ska jag köpa ett sånt vindtält som vi kan ha med oss på stranden. 


Jätte fin liten sjö, dit kommer jag garanterat åka igen.


I torsdags kväll satt jag och Angela och planerade inför Tygrean som startade igår onsdags. Vi satt på Calssons garage ända från 18-22.30. Det var riktigt trevligt och vi pratade förståss inte bara jobb:)


I torsdags var även jag och Milton i Lindome och hälsade på min gamla klasskompis Bianca och hennes sambo Nisse och lilla dotter Elsie. Supersöt dotter verkligen! De bjöd på lunch och sedan gick vi en lång promenad genom Lindome och in till några mysiga butikslokaler. Jag hittade denna omklädda fotölj. Nu har jag bestämt vad jag ska klä om mina fotöljer i. Jo detta tyg, fast en annan färg! Och sy andra kuddfodral till soffan som matchar. Vi ska ju börja med köket nu i helgen så när det är klart så måste även vardagsrummet fräschas upp:)


Torsdagar innebär städning, så det hann vi med oxå denna torsdag, samt att sy en ny solhatt! Multitasking mother, Thats me;)


I lördags så promenerade jag in till stan för att lämna lilleman hos Pillan. Hon var nämligen barnvakt åt honom hela dagen då jag jobbade i butiken och Christian hjälpte våra vänner med att flytta ett par 50-tals garderober. 
Så länge har jag aldrig varit ifrån lilleman. Från 10-18. Ni skulle ha sett hans reaktion när han fick se mig när vi kom och hämtade honom. Jätte ivrig och ögonen bara lyste på honom. Tog upp honom och han kramade mig jätte hårt och tittade på mig med lycka i ögonen. Givetvis så blev han jätte glad att se pappa oxå, men han är ju van att inte se honom på flera timmar så det är ju inte samma sak. 
Det hade gått jätte bra hos Pillan. Han hade blivit lite ledsen när han vaknade efter sovstunderna men det gick fort över. 
Han verkar ju gilla Pillan, och vem gör inte det egentligen :)?


När vi kom ut till Benareby så bjöds det på grillat. Gänget där ute är helt underbara människor. Förstår att Pillan älskar att vara där ute. 


Butiken innan:
Jag tog som sagt itu med denna butik som jag nu uppdaterat alla tygerna på bloggen. www.syateljehaga.blogspot.com

Trodde ett tag att det inte skulle gå, men använder man geniknölarna ordentligt så löser sig det mesta😉


Fönstret innan...


Butiken efteråt.


Det är MYCKET tyg, men jag har lyckats gruppera dem efter stil och lite på färg i hyllorna. Men det viktigaste är att butiken fått ett annat flöde nu. Kunderna kan gå in och kika själva och en blir mer köpsugen. 


Skrev stora skyltar och använder fönstret som reaplats för de billigaste tygerna, 20:-/m. 
De har även införskaffat en gatupratare så igår när rean började så ramlade de in helt nya kunder enligt Angela och försäljningen blev ändå helt ok!


När jag arbetade på söndagen så hade Milton och Christian en dag för sig själva. Eller iallafall på fm. 


Det blev en sväng förbi djuren i Slottskogen. Milton börjar tycka det är spännande. Vi längtar till nästa sommar då vi kan åka på djurparken :)


Efter att jag slutat så gick vi upp till Slottskogen igen och lade oss på en filt i gräset och bara tog det lugnt medans Milton ändå sov. Det var helt underbart.


Sedan myste vi hela familjen innan vi gick vidare för att köpa glass och promenera hem igen. 


Våran gofis blev 9 månader igår. Jisses vad tiden går fort. Kärleken till denna lilla kille är oslagbar, jag älskar honom så mycket att det ibland värker i hjärtat. Vi har verkligen haft tur som fått en sån nöjd och framför allt glad bebis. Han är jämnt glad :)


Igår kom det ett stort paket från Miltons mormor. Massor av fina saker låg det där i. Nya skor, pyjamas, en body och ett gäng roliga leksaker. Tusen ta k säger vi! 


Micken tror jag är ett arv från kusinen..?


Jätte fina skor från Åhléns som jag tittat på länge :) 


Pyjamas med rävar på! 


Denna morgon satt jag o lilleman och fika frukost med tända ljus. Från förra veckans supersommar till denna veckan "nukännsdetsnartsomatthöstenärhär".. 
Men vad gör det? Vi ska sätta igång med köket nu i helgen. Så idag ska vi köpa några kartonger för att packa ner porslinet. I morgon ska vi handla material och hämta golvet:D
På lördag river Christian och bygger igen ena ingången. På söndag ska jag måla taket. 
Detta är en bra start på denna höst och jag ska samtidigt kolla på lite kvällskurser.. Skulle vilja fördjupa mig inom data... Har börjat kika på lite olika jobb och marknadsföring skulle nog vara något för mig... Har ju ett ganska brett yrkesområde nu att välja inom efter mina utbildningar samt erfarenhet. 
Men lite datakunskap saknar jag, så det kanske vore in ide att kika på nu under detta året..

Ha en fin torsdag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar