Milton

Milton

måndag 22 juni 2015

-30kg totalt, 10 kg kvar till målet!


Idag kom vår matkasse från Viktväktarna. Jag har nu kört med Viktväktarna i 11 veckor och då har jag handlat mat per vecka och planerat själv. Men så blev jag lite sugen på denna kassen och ville testa den. Rätten idag blev väldigt god så än så länge verkar det lovande. 

Jag bestämde mig att gå med för att få en spark i baken och få hjälp att gå ner (då 20 kg) och få bukt på smärtan i rygg, knä och fötter. 
När jag passerade under 80kg så var smartan som bortblåst. En dag så hade jag helt plötsligt inte ont längre. Vilken känsla!
Jag har en helt annan inställning till denna viktresa än vad jag hade förr. 
Numera får man äta fler points per dag vilket gör att en inte blir lika nitisk. Jag tänker knappt på att jag äter points. Jag håller mig bara inom ramen och äter det jag ska. På helgerna unnar jag mig det jag är sugen på och det gör mig bara mer lugn och harmonisk. 
Jag har ingen hets och inte bråttom utan det får ta den tid det tar. 
Nu visar vågen 71 kg, vilket är 8,5 kg med hjälp av Viktväktarna men oxå 30 kg sedan Milton föddes. 
Jag har alltså nu gått ner allt som jag gick upp med honom. Nu ska bara resten bort som jag lade på mig på första graviditeten. 
Redan nu börjar jag trivas riktigt bra med mig själv. Jag börjar känna igen min kropp även fast den är otränad och något slapp, men siluetten börjar komma tillbaka. Jag känner mig kvinnlig igen. 
Detta går ju hand i hand med att jag vill göra mig fin igen och piffa lite. 
Jag är stolt över vad jag åstadkommit hittills. När jag nåt mitt mål så kommer jag vara så grymt nöjd med min kropp, något jag aldrig riktigt varit. Men nu har jag varit stor "på riktigt", så ett par fjuttiga kg upp eller ner kommer inte att vara något jag behöver bry mig om. Det känns fantastiskt skönt!



Så roligt att se på kläder hur man minskar. Den här jackan fick jag av Christian i januari. Jag fick inte ens ihop den över bysten och det fick jag inte den dagen jag gick med i vv. Nu kan jag lägga den omlott fram. Såå kul!!


Snart kan jackan gå iväg med mig istället för tvärtom :)


Onepiecen fick jag igen precis när jag hade köpt den. Den satt ju som ett smäck. Nu är den rymlig som ett litet tält. 


Den hänger i rumpan..


Ja, den sitter luftigt och ledigt nu helt enkelt. 

Måtten som förändrats sedan jag gick med i vv är:

Måtten är helt naken utan bh.

Byst: 104 Nu. 99
Midja: 89 Nu 83
Höft: 111 Nu 101
Ärmar: 31 Nu 29
Lår 64 Nu 60

Det är en del som försvunnit och jag är tokpepp på att köra resten av sommaren och ända tills vågen visar -10 till. 

Hej hej så länge! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar