Milton

Milton

torsdag 25 juni 2015

7 månader, fullt hus och Konradflytt..


Idag blir våran lilla goskille 7 månader! Tänk vad en liten människa kan förgylla ens vardag och liv. Älskar honom så enormt mycket och hans glada personlighet gör allt så otroligt glatt. 

Det är mycket prat i form av bababa ba ba babba, dadda dada och igår sa han mamma.. Tror vi iallafall, vid tre olika tillfällen. Det lät i allafall så :)

Han sover väldigt bra på nätterna. Dock mellan 03-04.30 så skriker han och gråter väldigt högt och mycket i sömnen. Igår  morse var han nästan otröstlig vid 04.15 så vi tog in honom till oss och han fick välling och lugnade ner sig. Men förstår inte varför han gör så här. Kan det utveckling eller processar han allt som skett under dagen. 
När han väl vaknar på morgonen i sitt rum så ropar han mest, just så jag ska höra honom :)


I tisdags hade vi kärt besök av christians systrar med barn, kusin och kompis. Isabelle, carros dotter hade fått One diraction i julklapp så nu skulle tjejerna på Ullevi för att titta på grabbarna. 


Hemma blev vi med William och Carro. Roligt att se, men William verkar tycka att Milton är mer intressant nu än för ett par månader sedan. Kanske de blir lekpolare än dag:)


På morgonen var det dags för frukost. Isabelle som älskar Milton, visade honom hennes armband som hon gjort, det tyckte han var kul. 


Hon kommer nog arbeta med barn när hon blir stor, för hon är så go tillsammans med Milton. Snart 9 år och är så "stor" för sin lilla ålder.


Go och trind :)


 Carro och barnen for med 12 tåget och Camilla och de andra skulle åka med 14 tåget. Då passade vi på att käka lunch på stället där jag och Christian "hittade" varandra, Bee bar. Milton satt i sin matstol och bara diggade läget. Åt lite puré, pillade lite och tittade runt på alla gästerna. Helt underbar unge!


Gos!


I måndags gick jag och Elly in till stan. Vi stannade till på Villervallas outlet och hittade då den här fina dressen för 90:-! Jag älskar den!


Om 20 år så är det nog många flickor som kommer falla för den blicken ;)


Go och ALLTID glad!


Idag är en liten sorgsen dag. Konrad ska lämna oss och bli en lantlivskatt. Det känns lite tungt så klart och jag var lite ledsen igår, men jag vet att han kommer att få ett underbart liv med massor av kärlek, natur och uppmärksamhet. 

Det känns som att han känner på sig något för han har följt efter mig hela tiden vart jag än gått sedan igår. Släpper mig inte med blicken. Han gick t.o.m in i buren och lade sig. 
Kanske han fick smak för huset, kan man ju hoppas ;)

Det ska samtidigt bli skönt att kunna åka hemifrån utan att ha dåligt samvete för att man är borta för länge. 

Sedan vet jag att jag kommer få uppdateringar om Konrad och jag har ju möjlighet att komma ner och hälsa på honom om jag vill. 

Nu ska jag ta och dammsuga!

Kram på er! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar