Milton

Milton

söndag 21 juni 2015

En trevlig midsommar och annat skoj...


Denna sommarhelg har nått sitt slut. Inte mycket till regn som det var lovat utan vi har kunnat njuta av både sol och värme. 


På midsommarafton mötte vi upp Angela och Zaya i Slottskogen för lite firande. 
Vi gick till Belparc för att avnjuta både kaffe och sedan något ännu godare:) 


Dessa fina människor är såå otroligt barnkära och de tycker oerhört mycket om Milton. Så kul att se dem tillsammans med honom för han verkar känna detsamma för dem :)


Angelas hår är ju totala motsatsen mot mitt och det tycker Milton är spännande. Drar gärna lite extra då han absolut inte får göra det i mammas hår;)


I Slottskogen var det fullt med midsommarfirare. 


Efter slottis så tog vi vagnen hem till oss där vi bjöd på äkta svensk sommarmat. Sill, pärer, lax och ägg. 
Kanske var liite för mycket att bjuda dem på sill som aldrig ätit det innan, men kul för dem att testa iallafall :)


På midsommarmorgonen sydde jag ihop ett dynfodral och kuddfodral till kökssoffan. Blev otroligt nöjd. Älskar soffan!


I torsdags var jag och Milton ute och flängde hela dagen. På Systembolaget fick han sitta i kundvagnen och kika och känna på burkarna som lades ner i korgen. 


Eftersom det var dagen innan midsommar så var det full trafik i hela stan. Satt fast i bilkön ett tag på E6:an och då gled dessa finingar förbi :)



En blir väldans trött när man är ute med mamma och flänger;)


Så var det dags och handla mat. Tänk vad stor han har blivit. Nu sitter han helt själv i en kundvagn. På fredag blir han 7 månader!


En snabb sväng hann vi till Ikea oxå för att köpa innerkuddar. 
Milton är helt otroligt go! Bara hänger med utan någon som helst protest. 


Väl hemma så kommer Christian hem sent pga av övertid. Med sig hade han plockat denna fina sommarbukett :)


Vi körde familjemys på golvet och middagen fick ätas där oxå tillsammans med lilleman.


Milton fick vara med oss en stund på kvällen och somnade sedan ihopkurad i filten. Mys mys.


I onsdags var det dags för hårfix hos Pillan. Klippning, lite blekning och färgning. Älskar när det är gjort, känner mig tippilitipptopp :)


Milton satt med och beundrade mamman från golvet :)


Supernöjd!


Håller på att lära mig lite olika frisyrer som är lätta att sätta upp för att få känna sig lite vardagsfin. 
Så kul med kopparfärgen då den blir ett härligt inslag i det blonda.


Denna gillar jag, rosett frisyren.


En lös inbakad fläta som jag viker in på slutet. Flätor är nog den finaste jag vet :)


I tisdags var vi hos Angela och fotade tyger. Milton tycker det är kul med sömnad, det märks ;)


I måndags blev det ett besök hos en annan Terese och hennes sambo Jonas. 


Efter det besöket begav vi oss in till stan för att möta upp min närmaste Tessan. Vi gick till Trädgårdsföreningen och avnjöt ett glas rosé. Ingen dum start på den veckan :)


Det är mycket nu innan Christian går på sin semester. Både för honom och för mig. Så till helgen kommer Milton få vara med både Pillan ena dagen och Angela och Zaya den andra dagen. Jag har en klänning att jobba på och Christian drar upp till Lysekil på en veckas scoutläger. 
Bara bra att han får vara med andra så han lär sig. Men han är så glad och trygg så jag är inte ett dugg orolig. 


Idag var han med pappa i skogen uppe i Alingsås. Han var där med de andra scoutledarna för att förbereda inför lägret. Det hade gått jätte bra och både bajsblöjbyte och lunch hade skett mitt i naturen :)

Nu ska jag krypa till kojs.

God natt! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar