Milton

Milton

söndag 26 april 2015

Ett roligt samarbete och uppdrag är på intågande..

 
Igår tog jag en promenad in till Haga för att hälsa på min vän Angela och hennes man Zaya i hennes syateljé. Så roligt med Milton för han har inga som helst problem med "nya" människor. Nu har han ju träffat dem förut, men inget han minns så klart;) Han är väldigt öppen och studerar mycket i början, men sedan är han hut trygg som helst och skrattar och mår gott.
Dessa fina människor är såå barnkära och det märks tydligt då de får mysa med lille Milton.
 

Att "åka pressbräda" var spännande. Mycket att titta på inne på ett skrädderi. Jag sa till Angela, "Om Milton ska starta eget företag när han blir stor då kommer det att heta Miltons SS AB= Miltons skrädderi och snickeri, Haha"!
 
 
Vi blev kvar där ett par timmar på eftermiddagen så de ville bjuda på lite käk på ett pizzahak. Eftersom jag nu tänker på vikten så tog jag en kycklingsallad, duktiga jag :)
Milton fick sitta i matstolen och var väldigt fascinerad över alla spårvagnar och bilar som körde förbi utanför fönstret.
Det slog mig då att han blivit så stor. Nu kan han liksom sitta själv i en sån stol. Ja med stöd då så klart :)

 

Var lite svårt att fånga Miltons uppmärksamhet på denna bilden ;)
 
 
Angela ville att jag skulle komma förbi för att hon vill ha min hjälp när det gäller marknadsföring och på något vis kunna få hjälp med att sälja ut hennes lager av tyger.
Vi pratade länge om olika alternativ och eftersom hon vet att jag gillar att blogga så tyckte hon att jag kunde starta upp en blogg just om hennes utförsäljning.
När vi sedan stod nere i hennes butik så slog exponeringsnerverna till i mig. "Vet du vad Angela. Jag tycker du kan ge mig fria händer att ge denna butik ett uppsving".
Sagt och gjort, nu ska det hända grejer med Syatelje Haga gardiner :)
 

Efter det trevliga mötet så tog jag en sovandes Milton i vagnen och begav mig ut i spöregnet och fortsatte min lördagseftermiddag hemma hos Pillan.
Hon bjöd på vin och bara en skön och slapp lördagskväll. Blev kvar där till 21, sedan for jag och Lilleman hem med spårvagnen.
 
 
Igår när jag promenerade igenom Slottskogen så var det fullt pådrag där med hurtigbullar som kämpande i hård hinderbana. Det var Tough Viking som hade lagt beslag på hela parken. Väldigt skön stämning och massor av människor som hade samlats för att se dessa vältränade kämpa i lera, stötar, klättring, ja det mesta..

 
Såklart så var jag tvungen att sy detta innan vi lämnade hemmet igår. Supersöta brallor med fossingar på. Mössan fick denna gång små öron. Blir snart en body i samma tyg och sedan kommer jag nog sy sådana här set på löpande band :)


Jag är ju gräsänka i helgen. Christian är på hajk i Alingsås med scouterna så då passar jag på att umgås med fina vänner. Bakom detta goda bubbel stod Linda som gäst i fredags. En mycket trevlig kväll med suschi och champagne.
Hade något ont i huvudet när jag vaknade igår morse, men det var det värt ;)


När jag syr så underhåller Milton sig med diverse leksaker. Igår fick han känna på den här krokimodellen i trä. Den var spännande! Vända och vrida åt alla håll och kanter. 
Ja, att få utforska världen och omgivningen är när man nu är 5 månader  oerhört spännande!

Stort grattis till vår underbara son som idag den 26;e maj blir hela 5 månader :) 
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar