Milton

Milton

torsdag 30 april 2015

Tungband, bumbo och avsked..


Igår var vi uppe hos mamma Helena och hennes sambo Magnus och deras dotter Ellen för att säga hej då. Känns otroligt tråkigt att de ska lämna Göteborg. Men på ett annat sätt ändå ok för jag vet att vi kommer att ses när vi åker upp till Hallsberg. Man känner det långt inne i kroppen när man stöter ihop med en ny människa att det känns rätt ända från början. Helena är så himla gullig och trevlig och likaså hennes sambo. Ett par riktigt sköna typer om jag uttrycker mig så;) 
Jag kommer att ta tillfälle i akt ofta när vi åker uppöver för att träffa dem. 
Vem vet, kanske man faller för Örebro, ingen som vet;)


De hade iallafall köpt en bumbo stol på blocket till Ellen. Jag såg en sån förra veckan och funderade på att skaffa en åt Milton. Det tog en minut och jag hittade en på blocket för 200:-! Milton gillade den skarpt ovh det känns skönt att få upp honom så han kan sitta och leka:)


 Bästisarna. Två veckor som skiljer dem åt. Höll på att skratta ihjäl oss när vi tog dessa bilder. Våra bebisar såg ut som ?? Båda två, hahah!!!


Det här har hänt, Milton har hittat sig själv i sin babygyms spegel. Så sött!


I tisdags var vi och klippte Miltons tungband. Vilken otroligt tapper kille! Jag var mycket mer orolig än honom. Höll ju på att svimma i stolen ;)
Tessan var som tur var med, så hon bytte av mig efter att läkaren kikat på bandet och konstaterat att det var väldigt kort. 
Milton satt lugnt i hennes knä medans läkaren tog bedövningskräm på en tuss och baddade under tungan. Han tuggade och tyckte väl att det inte var jätte gott. Sedan höll en läkare fast honom mot pannan och tessan höll i hans händer. Usch vad jag led med honom. Gråten var i halsen på mig, men det gick väldigt bra. Två små snitt och visst han grät, men han skrek mycket mer vid vaccinationen. Nu grät han nog mest för att de höll fast honom.
Efteråt så tröstade Tessan honom och han fick komma till mig. Åh sån kram jag fick❤️
Sedan fick han känna på djurmobilen som hängde i taket och bara en liten stund senare så skrattade han. Goklimpen våran:)

 
Vi gick ner till cafeterian och tog en kaffe och gav Milton mat. Inga problem att äta och han blödde pyttelite. 


Tessan for till jobbet och jag blev kvar på torget. Gick och kikade på dopkläder. Ja det han ska ha på tillställningen efteråt. Det kommer att bli denna söta lilla sjömansdress. Till så ska jag köpa strumpbyxor och sandaler. Såå fin kommer han bli :)

 I måndags jobbade jag med ett kundjobb så vi var inne hela dagen. På eftermiddagen tog vi en promenad till Mariaplan för att möta upp Christian. Milton tycker det är väldigt intressant med alla bilarna som kör förbi.

 Skönt att kunna sitta upp och så länge han inte strejkar mot liggdelen så kommer jag använda denna så länge det bara går:)


Denna veckan har vi testat gröt. Gjorde egen och det var ju ingen höjdare. Usch vad han köjdes. Men får givetvis testa igen, å igen å igen ;)


Denna man som ska ha denna är en mycket speciell sådan...
Men jag fick till en huva och bra blir det :)


Milton fick sin body med ankare på. Måste köpa tryckknappar, fick använda kardborre nu.


Provade denna jackan i dagarna och Volia! Jag kan stänga den runt rumpan, GÖTT!!!

Nu ska jag och Milton åka och handla och fixa inför kvällen då vi får besök av Pillan och hennes kille:)

Ha en fin Valborg!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar