Milton

Milton

fredag 24 april 2015

5 månaders kontroll och vaccination..


Just nu sover lilleman som en stock. Han somnade så fort vi lämnade BVC idag efter att ha fått vaccinationen igen. Tycker så otroligt synd om honom när han gråter och känner med honom. Båda sprutorna var inte roliga idag. När hon var köar så tog jag upp honom mot kinden och tröstade honom. Nu har han ju blivit så stor att jag verkligen kan krama hon honom. Hans långa ögonfransar blev helt blöta av alla tårarna, men så fort Alexandra visade honom en leksak som både blinkar och låter lite så var allt som bortblåst. Då skrattade han t.o.m. 

Måtten idag på lilleman gissade jag nästan helt rätt på. Jag sa 7800g och vågen visade;
7765g
67 lång
41 cm runt huvudet. 

Känns som längden är det som stuckit iväg denna gången. Han är ju inte lina knubbig som för ca en månad sedan.

Frågade henne om det torra i ansiktet som nu också kommit på rygg och ben. Det KAN vara mjölken från ersättningen men också eksem, såsom jag själv har det. Svårt att veta. 
Alexandra tyckte jag kunde testa Apotekets ersättning och se om det gav något resultat alt smörja ännu mera. 

Nu hade de inte den på Apoteket så jag köpte en annan slags mini derm salva som är lila o vit. Den ska vara riktigt fet. Så jag testar den i en vecka och ser, funkar inte det så köper jag sån ersättning. 

Idag satte de äntligen igång den nya hissen. Guuuud så skönt att åka hiss. Vad man uppskattar det nu känner jag! Äntligen kan jag köra honom upp i vagnen utan att behöva störa hans sömn. 
Sedan är den ju faktiskt väldigt fin vår nya hiss :)


Vårfin kille påväg till BVC. 


En nyvaken kille i morse. Hans sovrythm har ändrats lite till mammans stora förtjusning. I fyra nätter nu så har han bara vaknat EN gång för matbreak. Helt ofattbart! Han har ätit vid 00-01 och sedan somnat om och vaknat vid 05.50. 
Känns jätte märkligt att inte hoppa upp stup i ett där nappsläpp. 
Får väl se hur länge det varar;)


Just nu ligger jag i soffan ute på balkongen och vilar. Jag gör alltså ingenting. Inte vanligt när det kommer till mig. Hade tänkt att börja klippa ut mönsterdelar till Miltons mysdress, men jag får se om jag gör det i morgon istället. 
Kan ju faktiskt ha EN dag då jag gör ingenting ;)


Den här lilla killen gör våra dagar ännu bättre. Älskar dig till månen och tillbaka flera gånger om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar