Milton

Milton

måndag 30 mars 2015

Rensning och gamla minnen..


Denna helg har verkligen rusat förbi. Christian har varit och byggt på altanen hela helgen medans jag och Milton har roat oss med lite andra saker. 
Igår var det förrådsrensning på schemat. Föreningen som vi bor i brukar fyra gånger per år ställa hit containrar och denna helg var det dags igen. Så jag klädde på Milton och lade honom i vagnen och drog upp honom på vinden. 
Eftersom det var sovdags för honom så tog det inte många minuter så sov han. 


Även fast att jag flyttat så oändligt många gånger så har jag rensat ett flertal förråd på min resa. Men likt förbaskat så kan det ändå se ut på detta vis. Nu har jag iof en massa saker från företaget där också så det lägger ju till en heldel.


Jag hittade denna gamla sångpärm med en massa barnvisor som vi sjung i låg och mellanstadiet. 
Milton gillar ju som alla andra bebisar att man sjunger för dem. Så nu ska det tas toner här hemma:)
En annan fin grej som jag hittade var min gamla speldosa som Milton håller i på första bilden. 
Han blev jätte glad när han hörde melodin och väldigt glad över att få ärva mors sin gamla speldosa :)


Spännande att få vara med mamma på alla hennes upptåg :)


Ja vad säger man...? K A O S !!!


Nu.. Ordning och reda! Nu ska även christians verktyg in här, men det ska nog inte vara några problem. 
Jag håller på att tömma klädkammaren för att så småningom kunna renovera den och Miltons kommande rum. 
Vi tänker att vi ska göra det mot hösten, eller om det blir en regning sommar så blir det nog ett semesterprojekt ;)


I lördagsmorse kom Christian in i sovrummet där jag låg och sov efter en avbruten nattsömn ;)... Han drog upp persiennen och sa "Älskling, du får inte missa årets hittills vackraste morgon!"
Mycket riktigt. Vilken morgon! 
Klarblå himmel och en stor sol som lyste in i sovrummet. 
Från köket hörde jag Milton babblade för full hals och doften från nybryggt kaffe gjorde att jag snabbt tog mig upp för att mysa med min lilla familj. 


Är så sjukt nöjd med vår nya säng. Konrad gillar också den då han numera får perfekt utsikt och kan se allt som händer utanför fönstret ;)


Jag passade på att njuta av solen så klädde på mig och Milton och for in till Slottskogen. Där mötte vi upp min gamla klasskamrat Ingrid som var på besök i stan. Vi gick och tog en lunch och testade koreansk mat. Väldigt gott faktiskt!
Milton satt med i mitt knä och var väldigt fascinerad av allt som rörde sig. Personalen blev lite betuttad av lilleman och ville gärna heja och prata med Milton som i sin tur bara log och skrattade. 


Efter att vi sagt hej då till Ingrid så gick jag till Haga för att överraska Angela och hennes man. De blev såå glada över att få träffa Milton så vi blev kvar i två timmar. 
Angela ville att jag skulle sy upp gosedjur och andra bra bebis/barngrejor av hennes tyger och sälja där. 
Tyckte jag lät som en väldigt bra ide så det ska nog anammas!


Nu lägger jag Milton på mage lite utspritt över dagen i små korta pass. Han tycker det är roligt en stund sedan blir han frustrerad och ledsen, då får jag lägga honom på rygg igen, då skrattar han och blir nöjd igen:)


I fredags var jag och flängde hit och dit. Stack hemifrån vid fyra tiden och var hemma halv åtta. Milton sov, var med och hur go som helst. Väl inne på Coop så fick han mat och då blev han mätt och ännu mer nöjd:) 


Det går ju att handla med två vagnar även som ensam;)


Jag köpte en bitring med av detta märke till Milton i fredags som en 4 månaders present. Han gillar den jätte mycket!
Nu har jag nämnt till Miltons mormor att vi önskar oss en större sådan till Milton. Har sett att många använder sig av dessa figurer. 


En ny utveckling hos lilleman som hände i helgen var att tungan åkte ut. Nu stoppar han ut tungan titt som tätt, så himla gulligt. 

Denna sista bild togs nu. En liten kulle som lyssnar på Astrid Lindgren och som samtidigt börjar bli uttråkad över att få vänta på mamma som ska skriva klart. 

Så nu måste jag kila!

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar