Milton

Milton

tisdag 31 mars 2015

Välkommen Nr. Sju!!!


 
ÄNTLIGEN!!! Nu blir det noll tolerans på godsaker. Okay, några godisar får det bli i påsk men annars kommer jag vara stenhård mot mig själv nu för att jag ska lyckas med denna viktnedgång. Blev otroligt peppad när sjuan äntligen uppenbarades sig. Då är såå efterlängtad :)
Många tycker att "det har ju bara gått 4 månader, varför sådan stress?". Enkelt svar, jag är mäkta less på att vara "stor" och nu börjar min kropp säga ifrån. Jag har börjat få värk i knäna och smalbenen och fötterna värker när jag ska ställa mig upp efter att ha suttit en längre tid. Min kropp är helt mosad av alla dessa överkilon efter graviditeten så för att få tillbaka styrkan så krävs det att jag kommer ner i en normalvikt och börjar styrketräna.
Ska ta mig till vårdcentralen någon dag för att kolla upp det där med värken. Känns inte helt ok... Sedan håller jag på att kolla upp en naprapat, så jag kan få ordning på ryggen en gång för alla.
Men just idag så gläds jag åt min fina 7:a :)

 
Denna söta lilla tunga åker nu ut titt som tätt. Det är väldigt roligt att lipa och visa upp den lilla tungspetsen. Det syns dock att tungbandet stramar då tungan blir delad mitt fram. Men det ska vi nu åtgärda den 28:e april :(

 
Igår vände sig Milton från mage till rygg. Tyvärr så får jag in till hur jag kan lägga in videos från mobilen in på bloggen, varken på blogger från mobil eller från datorn. Trist..
Men hur som helst så vände sig Lilleman och nu i morse vände han sig om och om igen. Från rygg till mage har vi inte riktigt kommit till ännu. Men det kommer väl snart det med :)
 
 
En kvinna ville ha hjälp med att sy upp ett par panelgardiner och ett kuddfodral i detta fantastiska designertyg. Så igår satt jag med utklipp och pressning. Kuddfodralet gick fort, men när en håller på att sälja saker höger och vänster så försvinner tiden fort. Så idag ska jag bara sy dem och sedan lämna dem till hon som ville ha hjälp.

 
Har äntligen tagit itu med fotografier till vår fotovägg. Igår ramlade jag in på Lagerhaus och då hade de 3 för 2 på ramar så jag passade på att köpa 6 st. Beställde även fler förstoringar från Fuji igårkväll när jag satt och pysslade. Så nu blir det en sväng på loppis och se om jag kan hitta lite blandade ramar.

 
Jag och Christian hittade dessa fina pidestaler på Lagerhaus och blev så förtjusta. Så igår gjorde jag slag i saken och köpte dem. Fint fint :)


När jag satt och kollade igenom gamla bilder så hittade jag denna bild från sommaren 2011. Ett år som par och här var vi nog nyförlovade. Jisses vad unga vi ser ut, haha!!!
Älskar denna man lika mycket då som nu om inte ännu mera idag. En ung Christian som då bara var 24 år... Den livliga högskolestudenten som jag föll pladask för. Men vem kan motstå en charmör med ett stort hjärta? ja, inte jag i alla fall :)

Nu ska jag fortsätta med gardinerna, sedan blir det inpackning av en provdocka som ska skickas till Stockholm. I eftermiddag tar jag med mig Milton och kör en sväng i motionsspåret ;)

Ha en fin tisdag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar