Milton

Milton

fredag 27 mars 2015

4 månader, Imponerad bvc sköterska och en prinsess säng...


Igår blev Lilleman hela 4 månader. Tänk, nu kan vi börja med smaksensationer, det är spännande! Kanske ska testa ikväll när vi ska göra fisksoppa, om det är något som kan falla killen i smaken;)
Det blir ju bara ett litet dopp med fingret, men ändå. Milton börjar bli väldigt intresserad när vi äter och dricker. Han följer med blicken upp och ner och undrar nog varför vi stoppar in i munnen och han inte får något. Men vi ska skynda långsamt.
 
Idag var vi på 4 månaderskontrollen.
Vågen visade 7190g
Längden. 63.9cm
Huvudomfång 41.5 cm
 
Han är liite plattare på vänster sida av huvudet. Så när han ligger på skötbordet så ska jag hänga upp något så han kan kolla åt höger. Nu kikar han ju gärna på toalettdörren eftersom pärlfigurerna sitter där. Vi ska även ha honom på mage, mestadels av hans vakentid. Han håller ju inte på att rulla runt riktigt än så det ville Alexandra att jag skulle se till att han gjorde, ligga på mage alltså.
 
Däremot så fick jag beröm för mina dagsrutiner i sådan här tidig ålder. Hon tyckte jag hade lyckats bra med dem, när han sover så mycket på dagarna och att han somnar runt 19.00 på kvällen.
Om man jämnför med de andra mammorna i gruppen så verkar jag vara den ordningsamma och mer rutinerade modern, haha!!!
 

Igår hände det äntligen, vi blev med resårmadrass! Även kallad kontinentalsäng när man har både resårbotten, resårmadrass OCH bäddmadrass. Jag som har så dålig rygg har nu på slutet haft ett rent h-vete på morgnarna och på nätterna när jag vaknat. Stel som en pinne och ont.
Nu tog Christian beslutet att jag skulle få köpa mig/oss en sådan madrass för att få någon fason på denna ynkliga rygg.
Tessan hjälpte mig igår på ikea. Vi lånade ett släp därifrån som jag körde. Vi kånkade och släpade i hellregnet, med Milton sovandes i vagnen.
Men ett tu tre så stod den i hallen hemma. vad ska man ha en karl till? ;)
 
 
Så här ser det alltså ut. Lyxig känsla och såååå underbart skönt! Vi tog bort sängramen som jag givetvis lade ut på en säljsida och vips, 10 minuter senare var den såld för en femhundring;)
När vi lade på bäddmadrassen som jag egentligen tyckt har varit den största boven för den har käntas så utsliten så sa Christian "Vi får köpa en ny sån här, känns som vi inte köpt en ny madrass". Mycket riktigt, den är helt sönderlegad och känns supermjuk nu mot denna nya medelhårda madrassen.
Eftersom jag då precis sålt sängramen samt lite mer kläder så ska jag idag åka tillbaka till ikea och köpa en ny bäddmadrass, för 0:- :)
Ut med det gamla och in med det nya, plus minus 0!

 
Sängen är ju numera väldigt hög, lite ovant. Men otroligt skönt när man ska bädda. Känns lite som att man dukar ett bord;)
Jag ska även kolla på ett sängkappa idag. Såg att hemtex hade någon variant för 200:-.
Längre fram så kommer vi skaffa oss en huvudgavel och nytt för kudde och täcken.
Känns otroligt skönt att vi gjort denna investering nu och jag har sovit som en prinsessa i natt:)
 
 
En annan grej jag gjort som min mamma ville ha, är lite fotoförstoringar. har inte haft ett ända foto hemma hos oss på någon av oss. Men nu ska de ploppa upp lite här och där;)
 

 
Vår fina älskade lille Milton!
 
 
Jag skrev förut " Vad ska man med en karl till?".. Jo, sådana här saker... När ens man kommer hem från jobbet och snubblat över denna rosa lilla karamell på vägen hem. "Du är som denna blomma, en rosa liten karamell". Kan man klaga då eller;)?
Eftersom det är Christian som har de gröna fingrarna här hemma så måste jag ju få visa de fina påskliljorna som kommit upp ute på balkongen. Helt ljuvliga! Ett helt klart säkert vårtecken :)
 

Han har ju även sått tulpaner och de börjar komma nu mer och mer för varje dag. Det blir en bukett till köksbordet senare det :)

Nä, nu kallar dagens plikter. dammsuga, plocka och sedan ikea.

Ha en fin fredag allihopa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar