Milton

Milton

onsdag 25 mars 2015

Babymassage, delmål och nattning...


Idag har jag och Milton varit på babymassage. Det var väldigt mysigt. Det var nedsläckt med tända ljus och rogivande musik. Milton tyckte mest att allt annat var intressant, såsom bebisen bredvid som inte alls var nöjd. Vi lärde oss ben,fot och bröstmassage idag. Efter 20 min var Milton hungrig så då började missnöjet. Men det rådade jag bot på och efteråt var det en glad och mycket pratglad Milton i sällskapet. 
Alla bebisarna blev ju någongång missnöjd, inte konstigt då vi höll på i en timme. 
Nästa gångn ska vi massera magen. Får se vad lilleman gillar det. 


En väldigt avslappnad och chill Milton strax innan massagen. 


Efter massagen så hade jag 1 timme och 15 min tillgodo innan mammagruppen sattes igång. Tur då att man bara har 5 min hem. Så det blev en snabblunch och betalning av räkningar sedan upp igen. 
Milton sov ute i barnvagnen och fortsatte att sova en stund in på träffen.

Det är så gulligt när alla bebisar ligger tillsammans i "pölen". Man ser också hur alla har växt på bara dessa tre veckor.


Dessa leksaker gillas mycket. Glada färger och det rör sig. Så en sådan i brio ska jag införskaffa.


Miltons ena tjej, som jag tyvärr nu inte kommer ihåg namnet på. Hon är tre månader och väger 7.2 kg, en stadig liten brud :) 


Igår var det underbart väder här. Då drog jag iväg till Skatås och utmanade mig själv genom att traska 8:an. Det gick bättre än förväntat och jag höll bra tempo. Jag klarade det och njöt varenda steg i den härliga vårsolen. 
Så nu har jag satt upp mitt första delmål. Jag ska försöka gå ner 5kg till den 16:e maj. Varför just då? Jo, för vi ska döpa Milton då, och det känns som ett realistiskt mål. Så nu, regn, sol eller vad det nu må vara för väder, så SKA jag traska dessa 8km, två gånger i veckan. 


Nu ska det kämpas! Bort med mammhullet, fram med fasta mammaformer ;)


Nyvaken Milton som sov igenom alla 8 km :)


Så vackra vyer i Skatås/härlanda tjärn. 


I morgon firar vi 4 månader och då passar det bra med ny napp. Den gillades mycket. Lite större och lättare att försöka sätta tillbaka när man tagit ut den. Behövs bara liite mer träning så kommer det gå galant sedan:)

Ikväll testade jag en ny nattrutin. Vi myste framför tv:n först, för att varva ner. Sedan tog jag in honom i sovrummet och lade han i våran säng. Han älskar att ligga där, då blir han lugn. Jag masserade honom över bröstet och över benen, dock med pyjamasen på, men det gjorde inget. Sedan så sjöng jag "litet hus i skogens slut".... Typ 20 gånger, lugn och tyst ända tills han höll på att slumra till.
Då, tog jag upp honom och lade honom i vaggan. Fortsatte att sjunga och smekte honom på ryggen och höll honom i handen. Då en liten stund senare somnade han, med nappen i munnen och på sidan. Visst, det brukar han göra men nu gav jag honom lite mer mystid och lite mer trygghet. Jag får för mig efter några oros nätter att han kanske behöver det. Som nu i natt som var, då han somnat och vaknat lika fort och tokskrikit. Det är som att han sover och drömmer något och blir rädd. Svårt att trösta honom. Igår höll han på mellan 23-02 då han till slut somnade bredvid mig ute i soffan (då nu Christian numera sover med oss). Jag funderar och undrar "varför så här helt plötsligt?". Men bebisar har ju sina faser och man ska väl helt enkelt inte förstå sig på dem;)


Men 98% av hans vakentid så är det en sån här Milton jag är med på dagarna. Go och gla som en kexchockla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar