Milton

Milton

tisdag 24 mars 2015

En sammanfattning...


Helgen försvann i ett nafs och jag har inte hunnit skriva. Får kika tillbaka och tänka efter vad som har hänt. I fredags for jag och Milton hem till Tessan, Mira o Hugo. Mira blir tre år nu i april och hon är sådan stor tjej nu. Hon tycker väääldigt mycket om Milton och vill gärna pussa, klappa och vara nära:) Här sitter hon och läser en saga för Milton.


Efter besöket så promenerade jag ner till Frölunda Torg för att shoppa lite 68 kläder till Lilleman. Barnbidraget kom ju i fredags så då passade jag på. Hittade dessa på H&M. En supergullig jeansjacka som han kan ha på sig nu i vår. Blev också två nya pyjamaser, likt en 40tals baddräkt, med kort ärm och korta ben och ankare på, finfint:)
 

Mina finaste killar :)
 
 
På lördagsmorgonen när jag och Milton var själva för att pappa Christian var och byggde en altan så passade jag på att pyssla lite. Köpte en fyrkant i skumgummi på Stoff och Stil för ett tag sedan som jag tänkte göra en leksak till honom av. Tog lite olika tyger och satte fast lite flärpar, vips, en aktivitetgrej till Lilleman. han gillar den jätte mycket :)

 
Senare på lördagen for jag och Milton med vagnen bort till Majorna och hälsade på Pernilla. Drog på mig kläderna jag fick av Tessan och Pillan, samt mina nya pjucks. Riktigt najs blev det:)

 
Den här fina altanen håller min man och hans kompis Emil på att bygga till en familj. Blir så stolt över Christian när jag ser vad han egentligen kan göra av sina snickarkunskaper. En riktigt bra snickare har han blivit :)


På söndagen fick vi äntligen vara tillsammans hela familjen. Milton har börjat visa stort intresse när vi äter. Han följer blicken upp och ner när vi dricker eller äter.
Ska bli riktigt spännande nu när han blir 4 månader och se hur han reagerar mot smakportionerna.
 
 
Vi skulle egentligen ha åkt till ikea i söndags för att inhandla en resårmadrass till sängen då jag legat sönder vår säng efter graviditeten. Den är mjuk och hemsk och med min svaga rygg så har jag vissa morgnar sååå ont och är sååå stel att jag knappt kan röra mig. Så för att gå och köpa en helt ny säng så kom vi fram emot att det räcker att köpa en sådan madrass.
Men vi kom aldrig iväg, för vi måste låna en bil med dragkrok för att kunna frakta hem den. Så himla dumt att inte ha dragkrok.
Men vi ska köpa denna vilket fall, någon dag här framöver.
 
Istället blev det slapp och mys. Jag satte fast Christians scoutmärken på hans nya skjorta. Sedan somnade vi mitt på dagen hela familjen och på eftermiddagen blev det en film.
En rätt så skön söndag med andra ord.

Hittade en bild på vårat område. Vi bor i det gula höghuset som ligger längst bort mot vänster, det som har den längsta huskroppen. Husen är från 1961 och hela Högsbo uppkom i slutet av 50 talet och det syns på de flesta fastigheterna här. Trodde aldrig jag skulle bosätta mig i ett höghus, men ibland har en fel. Vi trivs väldigt bra här, även fast att man ibland kan bli tokiga på vissa grannar, men det är sånt man får ta när man bor i lägenhet, hör väl till på nåt vis.
Det bästa med denna bostadsaffär som vi gjorde så har priserna på 9 månader gått upp 1 miljon! Helt fantastiskt! Det visar ju bara på att det är ett populärt område.


Milton har börjat med en ny grej när han är lite uttråkad på att inte få tillräckligt med uppmärksamhet. Han skjuter sig frammåt med hjälp av händerna bakom huvudet. Så när han inte är fastspänd i babysittern så kan det till slut se ut så här :)

En annan sak vi sätt är att Milton gillar musik. Så då blir det spotify och lite dansmooves framför sonen på dagarna :)

Nu ska vi göra oss i ordning för att köra en 8 km i Skatås!

Ha en fin dag/ Marika & Milton



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar