Milton

Milton

fredag 27 februari 2015

BVC, en Oscar och lite koppar på det...


Christian var ute på middag med respektive igår kväll. Hade gärna följt med, men eftersom Milton är förkyld och jag aldrig lämnat honom så fick mannen gå själv. 
De hade lite karaktärsuppdrag där de skulle lösa en gåta. Christian skulle spela en knarkpåverkad mördare, tror jag det var. Gissa vem som var i sitt esse ;)
Det blev en prisutdelning senare och då vann Christian denna Oskar. Kul tycker jag! 


Medans pappan roade sig ute så roade sig mamman på Pillans salong. 
Mitt hår är ju en viktig detalj på min kropp. Ni som känner mig vet ju att jag skulle kunna jämnföra mig med Madonna i hårförändringar. Men jag tycker det är kul. Just nu har jag dock hamnat i "mammaträsket". Jag gör ingenting med håret. Jag vill inte klippa av eller klippa upp, för det ska bli ännu längre tänker jag. Men för att göra något kul så bad jag Pillan tona underhåret. Hon tyckte vi skulle köra på rosarött som jag brukar ha, men nee... Inte riktigt där just nu...;)

Så det blev lite ljus koppar och jag blev nöjd. Ska locka det lite sedan så får ni se resultat i nästa inlägg;)


Detta blev en schampootoning och tvättas ut efter 10-12 tvättar. Nästa gång ska jag nog göra slingor i underhåret istället. Så det blir mer utspritt.
Tusen tack goa Pillan<3


Milton var ju så klart med mamma på salongen. Han somnade strax innan sju i barnstolen.


Känns som att han har börjat vänja sig vid nattningen klockan sju. För han börjar nästan varje dag bli tröttgnällig vid halv sju. Bara han får nåt gosigt på ansiktet så är han i la la la land :)


Inte varje dag jag får se min finfina man vanligt klädd. Alltid i arbetarkläder. 
Detta är för mig Min Christian. Rutigt och i keps. Älskar dig!


För att återkoppla med förra veckans tuttförvirring och gårdagens BVC besök.. Ingen förvirring mera. Nu tar han bröstet utan problem igen. Lite tjurighet och visa vem som bestämmer så löser sig det mesta:)

På BVC igår blev det ingen spruta, anledningen var förkylningen. Hade en äldre dam igår för Alexandra var ledig. Hon ville inte alls ta vaccinationen när han är så förkyld. Så den 9 mars, på mammans födelsedag blir det spruta istället. 

Vikt: 5920g
Längd: 61.5
Huvudomfång 40.5

Inte ökat jätte mycket i vikt på två veckor, men huvudsaken är ju att det går uppåt. 
Det röda och torra han har på kinderna kan vara eksem. Det bryter ju också ut mer när bebisar är förkylda. Men jag skulle fortsätta smörja med mjukgörande så får jag se om det går över. 

Annars så charmade han damen på BVC, och hon tyckte att han var sååå söt *stolt mor* :)

Nu ska jag ner till tvättstugan och sedan blir det städning och packning. I eftermiddag drar vi till Hallsberg för att i morgon bitti ta tåget upp till Gävle och sedan vidare upp till Sundsvall på söndag. 

Ha en fin fredag allihopa! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar