Milton

Milton

söndag 25 januari 2015

Vinter i Göteborg!


I morse vaknade vi kl 04.20. Lilleman åt och somnade om men inte jag. Jag låg och vilade och när klockan blev 05.30 så vaknade han till igen och då klev vi upp. Satt och myste i soffan och efter en stund kom Christian också upp. 
Vi var lite mosiga utom Milton som satt och jollrade för fullt. 
Jag gav honom mat och sedan somnade han om vid halv åtta. Då gick jag in och lade mig igen. 
Vid halv tio kom de och väckte mig och då hade son och pappa fått lite välbehövlig egentid tillsammans. Christian hade tom kunnat ge honom ersättning utan att han skulle till mig. Det känns så skönt att han tar ersättning och att vi kan göra så här på helgerna så jag kan få lite extra sömn. Sedan är Milton lite nöjdare när han fått ersättning har jag märkt. Jag ammar ju annars honom lite titt som tätt när han vill. Men nu åt han vid 10 och åt sedan igen klockan 15, visst, nu var vi ut på en låååång promenad idag så han sov visserligen väldigt länge. 

Hur underbar blev inte denna bild. Min fina underbara lilla son. Jag älskar dig och din pappa till månen och tillbaka hur många varv som helst. Ni är mitt allt.


Så här trött blir en liten kille strax innan dagens längre sovpass. Mellan 10-10.30 är det dags för hans sovstund. Den brukar vara i ca 3 timmar. Nu klär jag alltid på honom och lägger honom i vagnen och ställer den på balkongen. Jag anser att barn mår som bäst i friska luften. Han verkar ju trivas för han sover som en stock :)


Vilken fantastisk vinterdag vi har haft idag. Tror halva Göteborg var ute på promenad och pulkaåkning. Nollgradigt, klarblå himmel och sol, kan inte få en bättre vinterdag. Nu hörde jag dock på radion att det skulle komma regn i morgon,. Så hej svejs vintern, tack för denna gång!


Vi gick förbi en skobutik i majorna som hade rea. Hittade då dessa finingar. Nu kommer jag inte ställa dessa på biltaket utan behålla dem på fötterna ;)

 
Dagens lunchstop blev på detta korvhak. En gammal korvmoj som lever kvar i Majorna och som är riktigt populär. 


En sådan här goding kan man få. Mums mums!

Vi var ute och gick i 3 1/2 timme, helt fantastiskt! Dock så blev sovpasset på fyra timmar för långt för lilleman då han fick ett skrikmood i kväll. Men kändes onödigt och väcka honom när vi var ute så han fick sova vidare tills vi var hemma. 

En fin helg går mot sitt slut och ny vecka väntar. 
Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar