Milton

Milton

måndag 26 januari 2015

BVC 26/1

Idag var det dags för ett besök på BVC igen. Vikten på lilleman hade ökat med 200g sedan sist. Nu väger han 5360g och har inte växt något speciellt. 
Vikten på kurvan hade börjat plana ut och skulle fortsätta så så skulle vi titta närmare på det. Men jag tog själv upp det här med maten. Vi har nu bestämt att vi kör med ersättning till nattningen samtidigt som jag kan ge bröstet en liten stund innan för att han ska få närheten.
Sedan blir det ersättning morgon och kväll på helgerna. Detta kommer att funka bra för oss och jag tror att lilleman kommer att bli lugnare på kvällen. Jag tror helt enkelt att han inte bli riktigt mätt på kvällarna. 
Detta tyckte också BVC lät bra och det är ju inget konstigt alls att kombinera dessa två. 
Det fina i kråksången är ju att Christian kan natta honom också, så får ju de ett starkare band också. 
Sedan ammar jag honom när han vill på dagarna, både praktiskt och mysigt :)


Innan vi lämnade BVC idag så fick jag en lapp där det stod att jag skulle få hämta ut en bok till Milton på biblioteket. 
Gick direkt upp på torget och hämtade den. En väldigt fin bok med fina illustrationer. 


Det är barnvisor och sagor. Så nu ska vi börja läsa och sjunga vid nattningen. 
Anmälde mig även på babymassage på BVC. Det kan bli riktigt mysigt. 
Barnsköterskan Alexandra nämnde även mammagrupper och öppna förskolan. De skulle komma igång här strax och då skulle jag få information om det. 


Ser fram emot våren väldigt mycket nu. 
Det kommer bli många besök på biblioteket, mammaträffar, babymassage och annat mys. 
Bibliotek har så mysiga miljöer och så fort han kan sitta ordentligt så ska jag ta med honom på sångstund. 
Mys mys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar