Milton

Milton

måndag 26 januari 2015

Fortsättning följer....


Det här känns otroligt lovande och bra, både för oss och lille Milton. 
Ikväll började han bli grinig vid 18 tiden. Slår nästan aldrig fel. Jag höll ut till 19.15 med att underhålla honom till slut så blandade vi ersättningen och jag tog med honom till sängen, släckte ned, gav han flaskan och sjung lite. Han åt upp allt och somnade strax därefter i min famn. 
Jag hade ammat honom en timme innan så då tycker jag det är ett tydligt tecken att jag inte riktigt mättar honom på kvällen. 
Han vaknade till två gånger för att bli klappad på, somnade om fort igen.

Vi gick och lade oss vid 23 tiden och då sov han så gott. 
00.30 vaknade lilleman, då hade han alltså sovit i fem timmar! 
Jag tog upp honom, bytte blöjan, värmde ersättning och satte mig i soffan med honom och matade tills han till slut somnade. Då var flaskan tom..

Så nu ligger jag här, klockan är 01.45 och känner mig nöjd och tillfreds. Milton sover gott och jag ska strax göra detsamma. Blir spännande nu och se hur länge han sover på detta. 
I morgon bitti blir det amning och mys..

En nöjd bebis=en nöjd och pigg mamma:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar