Milton

Milton

lördag 24 januari 2015

Jag och mina tår...

Vad får ni för känsla i kroppen om jag säger att jag BRÖT av min stortånagel när jag slog i tån i soffan..? Ja förmodligen en rysning kanske? 
Men det är helt sant. Igår när jag skulle sträcka mig efter mobilladdaren som vi har uppe på soffkanten så kom jag i för snabb fart??! med fötterna och slog i den (icke) opererade stårtån (som tur var) i kanten nedtill soffan. AJ!!! Det blev en hård smäll och jag ojjade mig en stund men smärtan gick över ganska fort.
När jag sedan gick och lade mig och tog av strumpan så ser jag att nageln har gått rakt av, den hängde bara i kanten.
Blev helt paff och mest irriterad över att jag precis fått den att växa ut till en bra rak form då den också gett mig lite nageltrång. Men nej, nu är den kort och rund IGEN! 
Himla sjukt också att den gick av. Den måste ha blivit en riktigt hård smäll mot den "lille" tån. Ja vad säger man... Jag och mina sablans tår....


I torsdags när jag var i Utby så hämtade jag upp ett babygym som en kvinna skänkte till mig. Jag tvättade upp det i fredags och introducerade Milton för det. Han är inte jätte förtjust i det än. Han blir mest frustrerad tror jag av att han inte kan greppa ännu. 
En annan som gillar det är dock Konrad.


Han satt och nosade och började leka med figurerna. Tydligen så är det rätt vanligt att folk köper babygym till sina katter. Inte så dum ide alls faktiskt.


Igår var en mysig och härlig dag tillsammans med min lilla familj. Milton är verkligen med och ser oss. Han skrattar och kan sitta i babysittern en bra stund innan han tröttnar. Nu börjar det verkligen bli en riktig bebis och riktigt roligt:)

Christian har fått mysa massor med Milton. Han börjat bli rätt mammig och när han blir ledsen så blir han bara lugn med min närvaro. Men det är ju inte så konstigt när mammorna är med sina spädbarn 24 timmar om dygnet. 
Men efter en heldag igår så skrattade och trivdes tillslut Milton när han var tillsammans med sin pappa. 


Tänk, igår kom vintern till Göteborg också. Får iof se hur länge den stannar, men mysigt var det när snöstormen härjade utanför fönstret. 


Min matte! Ja du lilla Konrad. Det är inte lätt när en bebis kommer in i hemmet och tar plats nr 1. Men när tillfällena ges och tiden finns så blir det en stunds mattemys och då myser vi massor. 


Vi hade lite pysseldag igår. Jag satte ihop kuddbokstäverna från lucina med fiskelina. Sedan hängde jag upp dem ovanför hans vagga. 


Blev en rolig detalj och Milton gillade det också då han vid nattning tittade storögt på dem. 


Inne vid skötbordet satte jag upp mobilen  med speldosan. Så nu kan lilleman ligga och kika på den eller figurerna på dörren. 


Han har även fått en kroktavla där hans pyjamasar nu hänger. 


Ovanpå byrån ställde jag våra fotografier och den fina dikten jag fick i morgongåva på vår bröllopsdag. Nu fattas bara en bild på lilleman. 


Far och som tillsammans. Det är kärlek det :) 

Ha en fin söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar